• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens loppis"fynd"

En av dagens loppisfynd! Dock, öppnas denna bakifrån? Hittar ingen ”läpp” att få upp baklock men verkar heller inte va monocoque?!
IMG_6969.webp
IMG_6970.webp

Jag sitter med en likadan klocka. Har fått loss kronan, hur öppnar jag den sen? Vill slänga i ett friskt batteri i min. Inte hittat ngn film på YouTube än
Doseringsspruta från apoteket funkar utmärkt på många monocoqueboetter. Lite mer lättillgänglig än en speciell pump för ändamålet. Ser man ut som man tänker använda den för att dosera medicin åt sitt barn eller husdjur brukar de vara gratis. Ser man ut som att man vill ha den till att bruka narkotika rektalt kan det hända att de blänger på en och tar en tia eller två för den. Men även det känns prisvärt i sammanhanget.

IMG_3127.webp

Den här rackarn fick följa med hem igår. 99:- inklusive några gram av förra ägarens hudflagor. 👇

IMG_3129.webp

Det är min första klocka med svensk dagskiva så jag hoppas att jag får igång den.
Om inte så hoppas jag på hjälp och glada tillrop från forumet.

Urverket är ett ESA 9362.
IMG_3144.webp

Jag har inte hört talas om Ciny tidigare men hittade lite fakta om märket här: https://www.time2tell.com/en/histor...-true-story-of-aubry-freres-ciny-watches.html

Tillbaka
Topp