papadok skrev:Zed, alltså din visningsbild... Det är ju sjukt roligt att visa just den bilden, och sedan fråga efter ett lämpligt gömställe för en klocka!
:mrgreen: Bästa inlägget sedan KS start! :mrgreen:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
papadok skrev:Zed, alltså din visningsbild... Det är ju sjukt roligt att visa just den bilden, och sedan fråga efter ett lämpligt gömställe för en klocka!
Zed skrev:Pleximannen skrev:Om du bär den helt naturligt så kommer det nog också uppfattas just så. Gör det inte mer komplicerat än det egentligen är...
Vet inte om du refererade till mig men det där är det minsta problemet. Helst vill jag inte ha på den alls och inte går folk och kollar på andra handleder på gymmet heller. I alla fall så skiter jag i det om det inte är något i guld som bländar alla inom en radie av 10 m. :lol:![]()
papadok skrev:Zed, alltså din visningsbild... Det är ju sjukt roligt att visa just den bilden, och sedan fråga efter ett lämpligt gömställe för en klocka! :mrgreen:
Skämt åsido, handledssvettband är väl en bra idé? Funkar ju för Nadal och hans RM.
Zed skrev:Många bra förslag men det lutar åt G-Shocken just nu. Innan roade jag mig med att försöka få så många battle scars som möjligt på den. Kanske ska återgå till det och bära finklockorna på träningsfria dagar.
EmilL skrev:Sidospår: ska simträna ikväll för första gången på länge. Är det en dålig idé att ha sin nyligen trycktestade tudor sub (79090, 200m wr) på armen under passet? Den råkar ju vara med, och det kanske är bättre än att ha den i väskan?
papadok skrev:Zed, alltså din visningsbild... Det är ju sjukt roligt att visa just den bilden, och sedan fråga efter ett lämpligt gömställe för en klocka! :mrgreen:
Skämt åsido, handledssvettband är väl en bra idé? Funkar ju för Nadal och hans RM.
Wii skrev:EmilL skrev:Sidospår: ska simträna ikväll för första gången på länge. Är det en dålig idé att ha sin nyligen trycktestade tudor sub (79090, 200m wr) på armen under passet? Den råkar ju vara med, och det kanske är bättre än att ha den i väskan?
Kan tänka mig att det kan vara påfrestande för mekaniken med många snabba smällar mot vattenytan? Tror iaf inte det skulle vara ett problem för vattentätheten.
Singular skrev:Wii skrev:EmilL skrev:Sidospår: ska simträna ikväll för första gången på länge. Är det en dålig idé att ha sin nyligen trycktestade tudor sub (79090, 200m wr) på armen under passet? Den råkar ju vara med, och det kanske är bättre än att ha den i väskan?
Kan tänka mig att det kan vara påfrestande för mekaniken med många snabba smällar mot vattenytan? Tror iaf inte det skulle vara ett problem för vattentätheten.
Nja, smällarna är inget att oroa sig för. Däremot kan det ju vara lite trist om den börjar läcka. Jag hade tagit av den.
Singular skrev:Nej. Men klart större än om man inte gör det.
Håller med om bastubadandet, en klocka på armen blir ju aldrig säskilt varm i bastun. Ingen större skillnad mot en dag på stranden. Har aldrig haft problem med klockor som varit klassade för 100m eller mer.AndyAnd skrev:Är den trycktestad så är ju allt lugnt. Jag har aldrig förstått varför man har en vattentät klocka om man inte vågar bada med den... Även om alla inte använder den som en dykarklocka så är de ju faktiskt byggda för det. Jag tar aldrig av mig mina klockor när jag badar etc. Jag har också bastat med alla mina vattentäta klockor (ett axplock: sub, sub no-date, breitling seawolf, steelfish IWC Ingenieur, g-shock, div Seiko) och jag har aldrig stött på problem. Varför inte avliva myten om att man inte kan basta med en tät klocka också när vi ändå håller på?jag har då aldrig stött på problem.