• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens Panerai...

haft denna på snart i en vecka.
81b55928c14211e2b84422000a1fa53a_7.jpg

Funderar skarpt på att se mig om efter en Panerai igen. De är klart snyggast på läder eller gummi men tänkte att en länk kunde ju vara kul att testa så nu fattas bara klockan. :)

qu8yzumu.jpg

Funderar skarpt på att se mig om efter en Panerai igen. De är klart snyggast på läder eller gummi men tänkte att en länk kunde ju vara kul att testa så nu fattas bara klockan. :)

qu8yzumu.jpg

Tänk på att originallänkar inte passar på modellerna som inte har länk från början, då behövs det adapters som kostar multum...

Är den original eller aftermarket?

Där ser man. Det hade jag ingen aning om. :) Den är köpt som originallänk men helt säker är jag inte.

amy7y8u8.jpg

e9uda6y3.jpg

Är det den som såldes på Tradera för några dagar sedan så är den nog inte OEM!

Stämmer bra det. Ska som sagt jämföra den mot en originallänk idag för att vara säker på om den är OEM eller aftermarket. Sen får det bli att kontakta säljaren.

Stämmer bra det. Ska som sagt jämföra den mot en originallänk idag för att vara säker på om den är OEM eller aftermarket. Sen får det bli att kontakta säljaren.

Känns lite underligt att han sålde ett alligator band som enligt honom kostade 500 kr hos svensk AD, när det egentligen kostar över 3 k? :p

Ja jag reagerade också på det. :) Har fått lite mer info om länken och det lutar åt att det kan vara OEM men jag ska som sagt jämföra med en bekants Panna på stållänk. Nu ska jag inte smutsa ner denna tråden mer med spekulationer om äktheten på min Panerailänk.

Och det tråkiga är att är den äkta så passar den inte och är den aftermarket så passar den, jobbigt läge :rage:

Fast om den där länken inte är en originallänk så är det ju inte en aftermarket (i bemärkelsen sånt som passar men inte är varumärkesstämplat) då är den ju tokfejk. Eller?

Ska det där utläsas som att länken är fejk eller ska det utläsas som att det är fejk och att du tycker det är okej?

Senaste jag hörde från Ekmikael var väl att den verkar vara kosher...han kande kan fylla in...men den är ju såld och köpt som OEM men är den fake så bör han ju ha cashen tillbaka...

Tydligen ska den ha varit från Kaplans innan säljaren på tradera...

Senaste jag hörde från Ekmikael var väl att den verkar vara kosher...han kande kan fylla in...men den är ju såld och köpt som OEM men är den fake så bör han ju ha cashen tillbaka...

Tydligen ska den ha varit från Kaplans innan säljaren på tradera...

Ja den info jag fått fram är att den är köpt på Kaplans 2011 men det är absolut inget som bekräftar äktheten. Jag har jämfört länken mot en länk som en bekant har på sin Panna men den länken verkar vara av någon äldre modell som jag inte ens fått fram när jag googlat. Så jag får istället ta med länken när jag ska till Sthlm i sommar och besöka en AD som kan avgöra om den är OEM eller aftermarket.

Varför sålde jag min panna? Tamejfan snyggaste uren om jag får säga det själv. Ursäkta språket :=)
Nästa blir en PAM321 :D

Tillbaka
Topp