Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ruskigt snyggt!
Woow , graveringen var väldigt vacker !
Så clean !
Ditt urverk var sjukt snyggt i jämförelse med mitt !Landeron 48!
Konst på hög nivå, gillar det starkt!
Väldigt fint, årtal ?Perret et fils
Jag har förgäves försökt få information om detta fickur här på forumet. En urmakare som såg på det, tippade på en höft någonstans runt 1890-1900. Det jag vet helt säkert är att uret köptes av min farfars farfar som dog 1914.Väldigt fint, årtal ?
Det är jobbigt men samtidigt spännande med den sorts jakten. Kul historia, tack för du delar med dig.Jag har förgäves försökt få information om detta fickur här på forumet. En urmakare som såg på det, tippade på en höft någonstans runt 1890-1900. Det jag vet helt säkert är att uret köptes av min farfars farfar som dog 1914.
Läckert med gulddetaljer!1944 Eterna.
(Vissa stenar satta i guld. Alla lager använder inte stenar. Och ingen stötupptagande mekanism för balanshjulet.)
Om du gillar guld detaljer så kolla in F.P Journes baksidor ! Rena valven....Läckert med gulddetaljer!
Om du gillar guld detaljer så kolla in F.P Journes baksidor ! Rena valven....
Tack för att du startade tråden! Det är insidan som räknas..Läckert med gulddetaljer!
Hehe du är inte ensam, tillochmed Journe's dammodell med quartz urverk är sagolik...Chronometer blue och octa perpetuelle calendar är favoriterna. F.P Journes och A. lange & söhne är alpha och omega i min bok!
Haha, helt otroligt... den här måste väl vara "ganska billig" med tanken på att det är quartz ?Hehe du är inte ensam, tillochmed Journe's dammodell med quartz urverk är sagolik...
Tyvärr äger jag ej klockan på bilden... ännu
Det är jag som ska tacka er för att ni delar med er av era skönheter !Tack för att du startade tråden! Det är insidan som räknas..