Mech David
Basic
Savlan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tills idag har jag inte hittat mig en fin vintage JLC, tycker dem gjorde väldigt attraktiva urverk och ditt är ett bra exemple på ett sådant!Inte helt säker på att den är vintage, men nytaget iaf.
Yes, får ta och skriva ihop en tråd om uret vid tillfälle. Tycker verkligen du skall nosa upp en JLC med ett av de finare verken, fortfarande prisvärda de flesta kan jag tycka.Tills idag har jag inte hittat mig en fin vintage JLC, tycker dem gjorde väldigt attraktiva urverk och ditt är ett bra exemple på ett sådant!
Ska urverket vara till en fyrkantig klocka ?
Ser framemot att läsa om den. Är ute efter en JLC p450/4c då jag har fallit för dess enkla design fast jakten är fortfarande på gång. Men då du verkar kunning i frågan finns det något urverk som sticker ut ur mängden?Yes, får ta och skriva ihop en tråd om uret vid tillfälle. Tycker verkligen du skall nosa upp en JLC med ett av de finare verken, fortfarande prisvärda de flesta kan jag tycka.
Den kalibern är finfin tycker jag. Är inte så insatt men det finns ju ett par som inte är lika läckra. Mitt ovan är tyvärr inte så visuellt skönt, men uppdaterades sedan till ett äldre formspråk.Ser framemot att läsa om den. Är ute efter en JLC p450/4c då jag har fallit för dess enkla design fast jakten är fortfarande på gång. Men då du verkar kunning i frågan finns det något urverk som sticker ut ur mängden?
11.000:- Schweizerfranc har jag läst i en review, kaffepengar för en annan.... (men inte för mig )Haha, helt otroligt... den här måste väl vara "ganska billig" med tanken på att det är quartz ?
Även om det skulle vara 11000 kr så skulle det nästan vara för mkt hahah11.000:- Schweizerfranc har jag läst i en review, kaffepengar för en annan.... (men inte för mig )
Jag tycker inte den är så dyr faktiskt hehe. Men jag är medveten om att jag har ett gravt rubbat penga prioriterings tänkande.Även om det skulle vara 11000 kr så skulle det nästan vara för mkt hahah
Jag tycker inte den är så dyr faktiskt hehe. Men jag är medveten om att jag har ett gravt rubbat penga prioriterings tänkande.
Som exempel tycker jag 100:- är hutlöst dyrt för ett par kalsonger
Det är den saken som fascinerar mig, oavsett åldern så tickar dem på som vanligt. Hoppas man själv kommer kunna springa lika långt när man är 100 som i dagsläget hahahArvegods från (förra) sekelskiftet, damur med 15 stenar. Tickar på så fint.
Kool! Vi vill ha mer info!Ultimat precision, observatoriekronometer av mästaren Paul Ditisheim (https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Ditisheim).
Du har fått den på fötterna ?Ultimat precision, observatoriekronometer av mästaren Paul Ditisheim (https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Ditisheim).
Slänger ihop en tråd om klockan under helgen, skall bara få hem en kopia på klockans "Bulletin de Marche" från Borås först!Kool! Vi vill ha mer info!
Haha, faktum är att jag har ägt två av dessa, se bild nedan:Du har fått den på fötterna ?
Där ser man , sjukt häftiga, känns ganska stora eller ger dem bara ett sådant intryck ? Hur som helst så ska det bli kul att läsa om dem nu till helgen !Haha, faktum är att jag har ägt två av dessa, se bild nedan:
Den högra (och trasiga) är dock numera såld. Den såldes till en känd tysk samlare under tysklands största samlarmässa (som var förra helgen). Jag behöll nummer 703279 till vilken jag också har låda (och som är i bättre skick rent allmänt).
Wow, fantastiskt snyggt urverk. Vilket pärla rotorn är !Nyservat Omega 1002
Wow, fantastiskt snyggt urverk. Vilket pärla rotorn är !
Där ser man, då jag inte är insatt i det undrar jag vad det är som krånglar med dem (dyr historia?) ? .Ett av Omegas mest hatade urverk, ett riktigt problembarn Men jag håller med dig, det är rätt vackert. Fick hem rotorn (den gamla var trasig) från USA idag.
Nja, jag vet inte riktigt. Saxade det här nedanför från nätet. Allt jag gjort är att byta rotorn, uppdragsfjäder och rengöra och olja alla delar. Jag antar att det kan bli dyrare om flera delar är trasiga. Min rotor gick på 450:- från USA (Använd men i bra skick), ny ligger den på 2500-3000:- Vilket jag tycker är rätt dyrt för en så pass enkel del.Där ser man, då jag inte är insatt i det undrar jag vad det är som krånglar med dem (dyr historia?) ? .