• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Hej!
Jag har en orginal och opolerad brun 0040 som jag iof har satt ett aftermarket glas och insert på. Men jag har ett NOS-insert på väg hem till mig nu.
Sen har jag en 0030 som jag köpte i risigt skick och har lekt urmakare på, jag hade tydligen mer talang att serva 6138-verket än vad jag hade att sätta visarna rakt haha. Men jag ska beställa NOS-visare och pushers nu iaf så jag får väl rikta in lite bättre senare :) tavla och länk är AM på denna iaf.
Sen har jag väl en svart 6138-0040 och en 6139-7100 Helmet / Darth Vader som ska "fixas"

Skickat från min HTC One via Tapatalk

image.jpg

Det är fina verk i dom där!
Dessutom en fin och mjuk formgivning med en riktigt snygg krona som avslutning.

Jag gillar den starkt, hittade den på ett mindre lokalt auktionsverk och den gick för 350 kr :) Precis fått hem den nyservad från Mcgyver, så det blev premiär idag :) Som jag förstår det så gjorde(gör?) Alpina en del egna verk.

Idag fick min zeenitz deluxe på hemmagjord racing-rem pryda handleden. Den tickar som en bomb och går lite för fort men får trots det en del handledstid. En sann kärlekshistoria:)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Bilagor

• CameraCapture-14ad5ba2-afec-461f-9129-09588b7c5530.jpg
    CameraCapture-14ad5ba2-afec-461f-9129-09588b7c5530.jpg
    32.4 KB · Visningar: 85
Tillbaka
Topp