• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpeg

Dagens :)

Ser inga märkningar på utsidan. Vad är domen?

Osäker, inte sett en likadan innan. Har du hittat fler? Bilder på insidan?

Jag väcker liv i dessa inlägg igen då jag har en fundering som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Märkningen på baklocket gör gällande att det är en Charles Gigandet boett, modell "1382". Jag har stött på några olika märken som har denna boett. Den påminner starkt om de boetter som har Lemanias 1872 verk, tex Viggen/Tissot Navigator 817. Jag läste dock att de boetterna skulle vara tillverkade av ESPA, är det någon som vet hur detta hänger ihop, har jag kanske rört ihop det? Om jag förstått det rätt så är det en hyffsat stor klocka/boett för tidsepoken(40-41mm)

En klocka som jag har haft svårt att gilla trots den var nos när jag köpte den och att jag har en svaghet för blåa urtavlor. Nu har det dock lossnat, har haft en uppsjö olika läderband på den och det var inte förens den fick ett mesh som vi klickade. Rätt band är otroligt viktigt!
FacitMesh.jpg

Tillbaka
Topp