Daytona96
Guld
Riktigt bra!Forumets finaste rödsub har ny ägare
![]()
![]()
![]()
Stort grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra!Forumets finaste rödsub har ny ägare
![]()
![]()
![]()
Sjukt är ordet. Men vill nån ha en så är väl inget omöjligt. Har ju själv betalat överpris för rätt sak nån gång.Enligt säljaren gick den för utsatt pris. Sjukt men tänkte ni kanske ville veta. @Jacob
Grattis
Helvete! Grattis! Vilken fullträff.
Tack för gratulationerna och tack @k0ltrasten för trevlig och smidig affär!Den är verkligen finBara att lyfta på hatten och gratulera!
Tack själv! Den fick ett bra hem och fina kompisar dendär 1680n!!Tack för gratulationerna och tack @k0ltrasten för trevlig och smidig affär!![]()
Galet snyggt insert.
Sjukt indeed, borde gått att få en bättre för bättre pris imo. Samtidigt uppskattar ju vissa att köpa på plats i Sverige. Tack för infon!Enligt säljaren gick den för utsatt pris. Sjukt men tänkte ni kanske ville veta. @Jacob
Sjuk den där!Borde få tummen ur och skicka den här på service...
![]()
Den är grym!!!Forumets finaste rödsub har ny ägare
![]()
![]()
![]()
Stort grattis! Vilken klocka!Forumets finaste rödsub har ny ägare
![]()
![]()
![]()
Ja den är riktigt fin! Har pratat med @tictac62 om den, dock inte skickat iväg den än. Svårt att få den att ticka utan krona, verket ser ut att behöva en genomgång så vi får se vilka delar som behöver bytasSjuk den där!Vem ska få äran att fixa den? Tickar den förresten, eller behöver den nya delar också (förutom krona)?
Så du har inte vågat dra upp den med en skruvmejsel?Ja den är riktigt fin! Har pratat med @tictac62 om den, dock inte skickat iväg den än. Svårt att få den att ticka utan krona, verket ser ut att behöva en genomgång så vi får se vilka delar som behöver bytas![]()
Haha vänta va, på riktigt? Tell me more!Så du har inte vågat dra upp den med en skruvmejsel?![]()
Öppna den och skruva upp den med en mejsel bara. Men ta det j_vligt vackert så du inte repar eller dra sönder något om det skulle sitta fast.Haha vänta va, på riktigt? Tell me more!
Men, vart sätter jag mejseln?Öppna den och skruva upp den med en mejsel bara. Men ta det j_vligt vackert så du inte repar eller dra sönder något om det skulle sitta fast.
Men, vart sätter jag mejseln?Jag är en notorisk förstörare av saker som kräver tålamod och känsla...
Jag skickar faktura![]()
Men ta det förbannat lugnt nu. Vill inte bli skyldigt till att något går åt skogen.Kanske är bästa att låta bli...
Gör så, jag betalar och kräver klockanJag skickar faktura![]()
Fast jag ser inte det kugghjulet, tror den sitter under någon av kronografens delar :S![]()
Men ta det förbannat lugnt nu. Vill inte bli skyldigt till att något går åt skogen.Kanske är bästa att låta bli...
Ok, låt bli då. Jag blir så nervös.Fast jag ser inte det kugghjulet, tror den sitter under någon av kronografens delar :S
Ok, låt bli då. Jag blir så nervös.
Ok, jag skulle låta bli. Sitter under som du säger.
Riktigt snygg! Tänk att du nästan sålde den. (Jag var sugen)Köpte tavla i Italien, krona från Tyskland och tillbaka från servicen gjord i Danmark.
Välkommen hem
![]()
jag petade lite på något, men tror jag lägger ner. Får lära mig meka urverk så man kan börja serva alla vrak man kommer över!Ok, jag skulle låta bli. Sitter under som du säger.
Börja med något enklare. Själv petar jag bara i fhf/st 96 än så länge. Och något seiko-verk har jag fixat. men det kostar ju inte så mycket om det går åt skogen.jag petade lite på något, men tror jag lägger ner. Får lära mig meka urverk så man kan börja serva alla vrak man kommer över!