Du går från klarhet till klarhet, din galningKärlek i dess renaste form...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du går från klarhet till klarhet, din galningKärlek i dess renaste form...![]()
Klart roligare kanske, men på den där skall du ju ha ett murrigt brunt band, typ vad jag satte på nya Floran. Hirsch Peccary. Ostoppat.Idag på blått kroko, klart roligare än svart!
![]()
Det där kan väl inte vara riktigt rätt? Tryck in kronan eller kapa bommen till rätt längd innan den går av?Fortsätter rensa urrolleyes
gömmorna.
Idag en Mora Atlet Sportur med "greppvänlig" krona.
Jim
![]()
Klart roligare kanske, men på den där skall du ju ha ett murrigt brunt band, typ vad jag satte på nya Floran. Hirsch Peccary. Ostoppat.
https://klocksnack.se/threads/dagens-köp-tråden.43436/page-2
![]()
Hehe... ljusbrun struts kan fungera utmärkt till Seematern såvida det inte är stoppat för mycket. Skall bli kul att se!håller med, idag testar jag ett 18-16 tan struts med vita sömmar -bilder så snart ljuset medger, får se vad du gillar det...
![]()
Flora, som sagt på lämplig stonk...
![]()
Ja tack! Stöder detta projekt!när du får en vecka över kan väl du och @Aurum (han är ju så begåvad så jag befarar att han ändå mest lökar där på högskolan...) skriva ihop
"Stronkens Grammatik" (aka The Grammar of Straps)
där ni går igenom vad som passar till vad och varför,
materialval
struktur
tavelfärg
boettform
ålder
luggbredd
tjocklek
avsmalnande
sömmar
kanter
spännen
historik
periodkorrekt
exotica (you know, non vanilla-stuff... olongapo, navajo)
länkar, bamboo, flex etc
![]()
Bra! Sen får alla skriva under på att följa detta, annars blir man bannad.när du får en vecka över kan väl du och @Aurum (han är ju så begåvad så jag befarar att han ändå mest lökar där på högskolan...) skriva ihop
"Stronkens Grammatik" (aka The Grammar of Straps)
där ni går igenom vad som passar till vad och varför,
materialval
struktur
tavelfärg
boettform
ålder
luggbredd
tjocklek
avsmalnande
sömmar
kanter
spännen
historik
periodkorrekt
exotica (you know, non vanilla-stuff... olongapo, navajo)
länkar, bamboo, flex etc
![]()
Kommer någon våga att inte göra det?!?Bra! Sen får alla skriva under på att följa detta, annars blir man bannad.
vi inför en KS St(r)a(p)si-polis (Ministerium für Straps-sicherheit) som går igenom ALLT som läggs upp!!! ...ett par snedsteg och du åker till arbetsläger i Sibiren, utan klocka... "på obestämd tid" så att säga... ...jag gillart! ...gummo styr upp... går säkert att hitta frivilliga som övervakar, det var aldrig nåt problem i DDR... vi börjar med "NATO"-användarna såklart... om det verkligen behövs förstatligar vi @Singular straps och sen får man bara handla därifrån... ett par nyanser av brunt... ...sen kör vi en "låt hundra blommor blomma"-kampanj i vår och klipper de högeravvikare som inte gett sig tillkänna under vintern...Bra! Sen får alla skriva under på att följa detta, annars blir man bannad.
Å fan... utan klocka.... straff som svider... å härrejeflar... hur ska de gå?vi inför en KS St(r)a(p)si-polis (Ministerium für Straps-sicherheit) som går igenom ALLT som läggs upp!!! ...ett par snedsteg och du åker till arbetsläger i Sibiren, utan klocka... "på obestämd tid" så att säga... ...jag gillart! ...gummo styr upp... går säkert att hitta frivilliga som övervakar, det var aldrig nåt problem i DDR...
![]()
Jag kan vara moderator...vi inför en KS St(r)a(p)si-polis (Ministerium für Straps-sicherheit) som går igenom ALLT som läggs upp!!! ...ett par snedsteg och du åker till arbetsläger i Sibiren, utan klocka... "på obestämd tid" så att säga... ...jag gillart! ...gummo styr upp... går säkert att hitta frivilliga som övervakar, det var aldrig nåt problem i DDR... vi börjar med "NATO"-användarna såklart... om det verkligen behövs förstatligar vi @Singular straps och sen får man bara handla därifrån... ett par nyanser av brunt... ...sen kör vi en "låt hundra blommor blomma"-kampanj i vår och klipper de högeravvikare som inte gett sig tillkänna under vintern...
![]()
Mkt bra. Nej, 18/16 är bra för denna klocka. Bra toner tavla/band, tjockleken ok (inte bra men ok), och de vita nyanserna i stickningarna återfinns i tavlan och ger dessutom en sportighet och roughness som reflekterar Seemasterns ursprungliga funktion. Snudd på med beröm godkänt @NiklasArvid !Nu på struts:
Borde nog vara lite tunnare och mer avsmalnande? 18-14?
![]()
Mera Braun! Leta i lådorna !!Braun AW10 on Braun S800.
![]()