• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Kärlek i dess renaste form...
IMG_20161124_164609.jpg
Du går från klarhet till klarhet, din galning

Flora, som sagt på lämplig stonk...
IMG_6870.JPG

när du får en vecka över kan väl du och @Aurum (han är ju så begåvad så jag befarar att han ändå mest lökar där på högskolan...) skriva ihop

"Stronkens Grammatik" (aka The Grammar of Straps)
där ni går igenom vad som passar till vad och varför,
materialval
struktur
tavelfärg
boettform
ålder
luggbredd
tjocklek
avsmalnande
sömmar
kanter
spännen
historik
periodkorrekt
exotica (you know, non vanilla-stuff... olongapo, navajo)
länkar, bamboo, flex etc
:D

latest

när du får en vecka över kan väl du och @Aurum (han är ju så begåvad så jag befarar att han ändå mest lökar där på högskolan...) skriva ihop

materialval
struktur
tavelfärg
boettform
ålder
luggbredd
tjocklek
avsmalnande
sömmar
kanter
spännen
historik
periodkorrekt
länkar, bamboo, flex etc

latest
Ja tack! Stöder detta projekt! :cigar:

materialval
struktur
tavelfärg
boettform
ålder
luggbredd
tjocklek
avsmalnande
sömmar
kanter
spännen
historik
periodkorrekt
länkar, bamboo, flex etc

latest
Bra! Sen får alla skriva under på att följa detta, annars blir man bannad.

Bra! Sen får alla skriva under på att följa detta, annars blir man bannad.
vi inför en KS St(r)a(p)si-polis (Ministerium für Straps-sicherheit) som går igenom ALLT som läggs upp!!! ...ett par snedsteg och du åker till arbetsläger i Sibiren, utan klocka... "på obestämd tid" så att säga... ...jag gillart! ...gummo styr upp... går säkert att hitta frivilliga som övervakar, det var aldrig nåt problem i DDR... vi börjar med "NATO"-användarna såklart... om det verkligen behövs förstatligar vi @Singular straps och sen får man bara handla därifrån... ett par nyanser av brunt... ...sen kör vi en "låt hundra blommor blomma"-kampanj i vår och klipper de högeravvikare som inte gett sig tillkänna under vintern... :confused::D
125px-Emblem_Stasi.svg.png

Senast ändrad:
vi inför en KS St(r)a(p)si-polis (Ministerium für Straps-sicherheit) som går igenom ALLT som läggs upp!!! ...ett par snedsteg och du åker till arbetsläger i Sibiren, utan klocka... "på obestämd tid" så att säga... ...jag gillart! ...gummo styr upp... går säkert att hitta frivilliga som övervakar, det var aldrig nåt problem i DDR...
Å fan... utan klocka.... straff som svider... å härrejeflar... hur ska de gå? :dead:

vi inför en KS St(r)a(p)si-polis (Ministerium für Straps-sicherheit) som går igenom ALLT som läggs upp!!! ...ett par snedsteg och du åker till arbetsläger i Sibiren, utan klocka... "på obestämd tid" så att säga... ...jag gillart! ...gummo styr upp... går säkert att hitta frivilliga som övervakar, det var aldrig nåt problem i DDR... vi börjar med "NATO"-användarna såklart... om det verkligen behövs förstatligar vi @Singular straps och sen får man bara handla därifrån... ett par nyanser av brunt... ...sen kör vi en "låt hundra blommor blomma"-kampanj i vår och klipper de högeravvikare som inte gett sig tillkänna under vintern... :confused::D
Jag kan vara moderator...
Nu på struts:
Borde nog vara lite tunnare och mer avsmalnande? 18-14?
IMG_4790.JPG
Mkt bra. Nej, 18/16 är bra för denna klocka. Bra toner tavla/band, tjockleken ok (inte bra men ok), och de vita nyanserna i stickningarna återfinns i tavlan och ger dessutom en sportighet och roughness som reflekterar Seemasterns ursprungliga funktion. Snudd på med beröm godkänt @NiklasArvid !

Tillbaka
Topp