• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpeg
I lottningen om vilken dinka som skulle knytas fast på handleden årets första dag, vann denna.
Fin!

Girard Perregaux Triple date calendar
Ref: 6189
Cal: GP39
Tillverkades mellan 1949-1952 i 750 exemplar.

Tar tillfället i akt och tipsar om jazziga Lauren Daigle's julpräglade album "Behold". Bra grejer!
Trevlig kväll.
IMG_2775.JPG
IMG_2768.JPG
Underbar! Synd bara att jag har så stora händer, har inte hittat någon trevlig vintige chronograf 39+ mm ännu som jag gillat

Nice! Grattis till den! Berätta gärna mer om den!

Köpte den av en israelisk handlare som köpt denna och en svart PVD Autavia från en fd urmakare i israeliska armen. Kombinationen med den blanksvarta tavlan med gråa subdials och röda visare tror jag inte såldes till konsument men finns på ett antal olika issued varianter, bla från argentinska och kenyanska flygvapnet. Den är rätt hårt åtgången med ett par rejäla märken på boetten så den har nog använts flitigt i alla fall.

Tillbaka
Topp