• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Den är ju lite repig, ska man låta få den polerad när det är dags för service?:D
IMG_5207.JPG
Aja baja!
Inte röra Boetten!

Kan ha varit bakelit den med. Tror även Blancpain FF och Zenith s58 hade det. Sedan blir det svårare, finns inte så många andra jämnåriga med plastinlägg. Andra generationens sm300 är inte bakelit vad jag vet.
Ok. Trodde du visste? Jag trodde det var därför så många av dem saknar insertet. Har själv inte haft ett liknande insertet innan, men jag tycker det skiljer sig från de med acryl iaf.

Har funderat en tid vad Volvo Certinan kom med för band o spänna. tackar

Ingen fara, kul att kunna hjälpa till. Sådant är alltid intressant! Men som tidigare nämnt, det kan ju ha hänt att de anställda hade olika val att välja bland också. Men jag tycker mig ha sett en röd tråd med det spännet och ett svart läderband!

Det fans t ex. en på Tratten för ett tag sedan med spänne och band, dock var de polerade partierna borstade, så jag skippade den.

Det känns lite annorlunda och mjukare i finishen, samt har en mer "genomgående/djupare" svärta, och ser ut mer som "sammansittande" plastmaterial. Markeringarna och siffrorna, som är tredimensionella, är mer inbakade i plasten, om du förstår vad jag menar?
Nej, det gör jag inte. Tror inte ens man använde bakelit så här sent. Polera lite och lukta.

Tillbaka
Topp