• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Hemmakontors-skindiver
IMG_3568.JPG

IMG_3567.JPG

Lill-lördag och allt:)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nyinkommen gammel Longines, en sk sei tacche. Rengjorde klockan och putsade upp glaset men det behöver bytas. Satte på en Cordovan band. Får forska i hur gammal den är, fyrtiotal?
IMG_8746.JPG
Känner mig lite dum. "Forska i hur gammal den är"... Sade jag att klockan är en ny bekantskap för mig? Vänder jag på klockan så har den ju gravering. Jag gissar på att klockan är från runt 1943... :rolleyes:
IMG_8751.JPG


Jag är nu dessutom tämligen säker på att visarna är utbytta så jag har skickat en förfrågan till "min" urmakare om service, glas och visare byte. Förövrigt har den det fina 12.68z verket som tickar på bra!
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Känner mig lite dum. "Forska i hur gammal den är"... Sade jag att klockan är ny bekantskap för mig? Vänder jag på klockan så har den ju gravering. Jag gissar på att klockan är från runt 1943... :rolleyes:
IMG_8751.JPG


Jag är dessutom tämligen säker på att visarna är utbytta så jag har skickat en förfrågan till "min" urmakare om service, glas och visare byte. Förövrigt har den det fina 12.68z verket som tickar på bra!
Blåst av sig själv! :) härliga tider!
Ändå lite av KS andan, här erkänner vi våra misstag, garvar MED varandra och går vidare!
 
Topp