Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I agree...Sommarklocka för att skynda på våren. Ha en trevlig helg!
![]()
Har du inte tröttnat på den där snart???Trevlig helg vintagevänner!
![]()
Skippade strutsen till förmån för gris.
![]()
Tack! 4-310021Y, men du har större tur om du googlar "Citizen Parawater Alarm"Vilken skönhet! Ref?
Vackert! Vad hände med originaldelarna till Drottningen? Lär haft rätt vacker patina på tavla och visare innan!Får jag presentera Kungen och Drottningen av Omega Soccer Coach Roulette. Kungen har patina, lite sliten, har varit med en del men inne tickar ett nyrenoverat 861 verk i många timmar än... Drottningen är fräsch, ansiktslyft, ungdomlig i snygg förpackning. Hennes 861 verk är precis lika fint som hans men hon är aningen mer mån om sitt yttre. Ett perfekt matchat par 2017!![]()
![]()
Wow! Vilken resa, jag blir varm i hjärtat av hur det spelade ut sig. Snyggt jobbat! Så länge man är ärlig över hur Drottningen kom till så är det en rolig anekdotJLW - Drottningen har inga originaldelar. Jag hade Kungen nere hos Omega i Biel och då valde de att av någon obegriplig anledning att byta både botten och visarna på honom men de hade den goda smaken att också skicka tillbaka originalboett och visare till mig (phuu). Efter att satt satt över verk, tavla och visare i rätt boett igen satt jag hux flux med en extra Roulette boett och så kan man ju inte ha det - så jag letade reda på ett 861 verk, beställde servicetavla och nya visare av Omega och fick allt ihopsatt - så hon är inte "matching numbers" och finns inte i Omegas register på annat sätt än som utbytesboett. Kungen däremot är helt rätt med både verk och boett nummer. En erfaren Kung med patina och erfarenhet och en tillfixad Drottning - precis som i verkliga livet.

NykomlingUG Polerouter bumper från -55 med UG 138 SS-verk, signerad krona och boettlock. Diggart!
![]()
Certinadag !![]()
Wow! Vilken resa, jag blir varm i hjärtat av hur det spelade ut sig. Snyggt jobbat! Så länge man är ärlig över hur Drottningen kom till så är det en rolig anekdot![]()
Helt rätt!Kungligheterna har ju under en (kort) period delat samma kropp så de kommer alltid vara ett par - och självklart ärlig om proviniensen.
På tal om kungligheter - vet du vad kungen fick för svar på bröllopsnatten när han frågade Silvia om han var den första? Nej Carl-Gustaf, du är den 16e...
Ärlighet varar längst...

Snygg! Ref?Bytt om till stål
![]()
![]()
Tack! En Jumbo (38mm) från 1969, ref 7017Snygg! Ref?
Oooooooooo så trevligt! Det finns ändå några fyrar på forumet!Le Phare
![]()
Det låter inte som någon billig service. Hur mycket kostade kalaset?JLW - Drottningen har inga originaldelar. Jag hade Kungen nere hos Omega i Biel och då valde de att av någon obegriplig anledning att byta både botten och visarna på honom men de hade den goda smaken att också skicka tillbaka originalboett och visare till mig (phuu). Efter att satt satt över verk, tavla och visare i rätt boett igen satt jag hux flux med en extra Roulette boett och så kan man ju inte ha det - så jag letade reda på ett 861 verk, beställde servicetavla och nya visare av Omega och fick allt ihopsatt - så hon är inte "matching numbers" och finns inte i Omegas register på annat sätt än som utbytesboett. Kungen däremot är helt rätt med både verk och boett nummer. En erfaren Kung med patina och erfarenhet och en tillfixad Drottning - precis som i verkliga livet.