• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nytt på handleden; en delikat tunn sak, en Le Phare 18k guld med fantastisk linnetavla. 34mm och 5,6mm tjock. Jag har beställt ett tunnt mörkgrönt kroko-band. Detta blå kalv får duga tillsvidare. Tack @Strindberg !
Får forska vidare i vad det är för urverk, någon som har en idé?
IMG_9759.JPG
IMG_9762.JPG
IMG_9763.JPG
IMG_9771.JPG

Nytt på handleden; en delikat tunn sak, en Le Phare 18k guld med fantastisk linnetavla. 34mm och 5,6mm tjock. Jag har beställt ett tunnt mörkgrönt kroko-band. Detta blå kalv får duga tillsvidare. Tack @Strindberg !
Får forska vidare i vad det är för urverk, någon som har en idé?
IMG_9759.JPG
IMG_9762.JPG
IMG_9763.JPG
IMG_9771.JPG
Skulle tippa på peseux.
Kanske ett cal 320?
Ser du ingen märkning vid balansen?

http://17jewels.info/movements-en/movements-p-en/movements-p-peseux-en/1019-peseux-320.html

Kanske inte det bästa att lägga upp på ett klockforum då?
Har väldigt svårt att förstå ditt hat mot eftermarknadsprylar, personligen tycker jag det är kanon att det finns alternativ till välsaltade original delar. Biltema tex hjälper ju många att hålla sina bilar rullande med anständiga priser på delar. Tycker det är bra att det finns eftermarknadsspännen till klockor, roligare att använda ett sådant än ett generiskt spänne. Så länge ingen blir lurad och tror att dom får ett original så tycker jag det är helt okay. Alla är ju trots allt inte gjorda av pengar.

Har väldigt svårt att förstå ditt hat mot eftermarknadsprylar, personligen tycker jag det är kanon att det finns alternativ till välsaltade original delar. Biltema tex hjälper ju många att hålla sina bilar rullande med anständiga priser på delar. Tycker det är bra att det finns eftermarknadsspännen till klockor, roligare att använda ett sådant än ett generiskt spänne. Så länge ingen blir lurad och tror att dom får ett original så tycker jag det är helt okay. Alla är ju trots allt inte gjorda av pengar.
Nja, i det här fallet är det ju, i och med Rolexloggan, snarare tal om fejk än after market.

Tillbaka
Topp