• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Ny för dagen :)
u7ezezav.jpg
Bland de absolut ballaste! Är det samma ref som NiklasArvid har?

medger att jag är golvad, men jag hämtar mig till torsd fred...

antar att du med "stan" menar gamla stan... ...jag jobbar ju varje dag vid stureplan vilket av många betraktas som "stan", men jag är öppen för andra tolkningar...:)

Kan bara imorgon denna vecka. Vi tar det i nästa vecka och kungsan låter väl bra och mitt imellan.

Ny tuff liten rackare :)

Ahh, Poleroutern som gick i säljtråden här om dagen! Medger att jag är bitter att jag gick miste om den. Faktum är att den annonsen var den utlösande faktorn till att jag registrerade mig här på forumet. Är på jakt efter en UG Polerouter och kommer lägga ut en köpannons så fort jag fyller kriterierna för K/S-subforumet. Tror ni att man tänja lite på den där 20 poster/7 dagar-regeln när det rör sig om en köpannons..?

Sitter i mitt lilla soldattorp efter en fin 50-årsfest och inser plötsligt att det är mannen som gör klockan. Min ASU Marin från 40-talet håller 28 mm utan krona. Går inom cosc. Sitter fint på min 22 cm. handled.
Tänk om den varit 45 mm. istället. Så äckligt klossig!
Kvalitet kommer ibland i små förpackningar.

Har luftat den här godingen idag.
Nu belönar jag mig med en Virre, följd av grillad entrecote med blomkål och broccolimos samt hemgjord bearnaise. Sedan skall jag sätta en snussats i ugnen.

Finns ju gamla godingar från Japan med.. Här en nära NOS kvartsare från '78 med linnetavla. Årets sommardinka! :happyhappy:
2013-06-03121123.jpg

Tillbaka
Topp