• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tag Thursday! Älskar patinan på denna, och gillar looken med BoR-länk.

IMG_20170608_082320_resized_20170608_090126568.jpg

Hej hej! Det är inte många som äger en här vilket är konstigt, vet inte om det är storleken som avskräcker :)

Storleken är väl inte problemet tror jag, det florerar ju 34 och mindre här på forumet. Tror nog hällre att många är oroliga för högre slitage och höga servicekostnader? Särskilt som det "bara" är en Seiko?
Vad jag har läst mig till på nätet anses dom här 5740C verken att vara ganska skottsäkra. Jag har haft min i över ett år nu, och jag har dragit upp den så gott som varje dag utan något avvik äller problem. Löp och köp medan dom fortfarande är relativt lätta att hitta till ett hyggligt pris :)

Storleken är väl inte problemet tror jag, det florerar ju 34 och mindre här på forumet. Tror nog hällre att många är oroliga för högre slitage och höga servicekostnader? Särskilt som det "bara" är en Seiko?
Vad jag har läst mig till på nätet anses dom här 5740C verken att vara ganska skottsäkra. Jag har haft min i över ett år nu, och jag har dragit upp den så gott som varje dag utan något avvik äller problem. Löp och köp medan dom fortfarande är relativt lätta att hitta till ett hyggligt pris :)
Jag som tycker de ligger på smärtgränsen redan nu, många kosmetiskt fina ex har gått på över 4-5k på bukten. Men jag antar att de kommer skena med tiden så som de allra flesta attraktiva Seikos gjort, bara att börja bunkra :)

Jag som tycker de ligger på smärtgränsen redan nu, många kosmetiskt fina ex har gått på över 4-5k på bukten. Men jag antar att de kommer skena med tiden så som de allra flesta attraktiva Seikos gjort, bara att börja bunkra :)

Oj, gått upp såpass... Jag gav 1500 för min för ett år sen, tyckte det var lite högt då....

Tillbaka
Topp