• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fanta

20140512_132052.jpg

Gillar Fantan skarpt!

Håller med övriga! Grym!

Mer info om den där? Verk etc.?

Vet tyvärr inte så mycket om den, förutom att det sitter ett Landeron 248 inuti.

Jag har alltid gillat första generationens Autavia 3646 som kom 1962, den med extra stora sub dials och dauphine-visare, men har inte riktigt lust att pröjsa typ 25.000 dollar: http://www.hodinkee.com/blog/1960s-...m-new-york-is-this-a-new-era-of-heuer-pricing

Då får man leta upp andra alternativ istället - vissa kanske kallar det "nästan-klockor", för mig innebär det att jag både kan äta kakan och ha den kvar...

e8d75ef6-2f3c-4d18-8439-19adf5124e49_zpsce8a8cd7.jpg

Vet tyvärr inte så mycket om den, förutom att det sitter ett Landeron 248 inuti.

Jag har alltid gillat första generationens Autavia 3646 som kom 1962, den med extra stora sub dials och dauphine-visare, men har inte riktigt lust att pröjsa typ 25.000 dollar: http://www.hodinkee.com/blog/1960s-...m-new-york-is-this-a-new-era-of-heuer-pricing

Då får man leta upp andra alternativ istället - vissa kanske kallar det "nästan-klockor", för mig innebär det att jag både kan äta kakan och ha den kvar...

Tack för infon! Mycket intressant och framförallt mycket vacker klocka. Jag måste läsa på lite om Giroxa. Aldrig hört talas om tidigare, skulle vara kul att veta mer om brandet och dess koppling till Heuer.

Jag sympatiserar helt med tänket kring PMH och kör samma taktik med min Clebar. Om än med en annan ursprungsmodell som utgångspunkt:

JjzuZJG.jpg

Samma verk, liknande bakgrund...

Och du vet: 'om du någonsin skulle så hör av dig osv.' :)

Precis den Heuern jag såg framför mig med. 25' dollar? Sjuuukt, jag som tänkte byta upp mig framöver...

Ja, en kan vara att guldgodset är så tunt i bandhornen att det inte hade fungerat med hål. Chronographe Suisse är ett sådant exempel. Dock har jag fått för mig att Lemaniaboetterna är krafigare. Är det solitt guld naggge ?

Ok tack! dem såg ju iofs inte så taniga ut, men då är det säkert solitt och mjukt som är orsaken.

Tillbaka
Topp