Gillar Fantan skarpt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, den är lite kul. Idag blir det en annan favorit...Gillar Fantan skarpt!
Håller med övriga! Grym!
Mer info om den där? Verk etc.?
Vet tyvärr inte så mycket om den, förutom att det sitter ett Landeron 248 inuti.
Jag har alltid gillat första generationens Autavia 3646 som kom 1962, den med extra stora sub dials och dauphine-visare, men har inte riktigt lust att pröjsa typ 25.000 dollar: http://www.hodinkee.com/blog/1960s-...m-new-york-is-this-a-new-era-of-heuer-pricing
Då får man leta upp andra alternativ istället - vissa kanske kallar det "nästan-klockor", för mig innebär det att jag både kan äta kakan och ha den kvar...
Vet tyvärr inte så mycket om den, förutom att det sitter ett Landeron 248 inuti.
Jag har alltid gillat första generationens Autavia 3646 som kom 1962, den med extra stora sub dials och dauphine-visare, men har inte riktigt lust att pröjsa typ 25.000 dollar: http://www.hodinkee.com/blog/1960s-...m-new-york-is-this-a-new-era-of-heuer-pricing
Då får man leta upp andra alternativ istället - vissa kanske kallar det "nästan-klockor", för mig innebär det att jag både kan äta kakan och ha den kvar...
Bjussar på ett damur. 6020 från tidigt 50-tal.![]()
omega vs rolex damur, fattas dock kronan
Önskar att jag kunde haft denna som dagens men jag saknar tyvärr negativa bandstift eller vad de nu kan kallas.
![]()
Ja, en kan vara att guldgodset är så tunt i bandhornen att det inte hade fungerat med hål. Chronographe Suisse är ett sådant exempel. Dock har jag fått för mig att Lemaniaboetterna är krafigare. Är det solitt guld naggge ?Fin Lemania! Har aldrig sett den typen av luggar... Finns det någon speciell tanke bakom dem?
Ja, en kan vara att guldgodset är så tunt i bandhornen att det inte hade fungerat med hål. Chronographe Suisse är ett sådant exempel. Dock har jag fått för mig att Lemaniaboetterna är krafigare. Är det solitt guld naggge ?
Ja, en kan vara att guldgodset är så tunt i bandhornen att det inte hade fungerat med hål. Chronographe Suisse är ett sådant exempel. Dock har jag fått för mig att Lemaniaboetterna är krafigare. Är det solitt guld naggge ?
Förutom kronan saknas även skärpan i bilden så jag kan inte avgöra om de är likaockså var ofint att kalla midsize Rolex Speedking för damur men det är en dam som äger och bär den.
menade inte riktigt så sorry![]()