Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpte den för några månader sen av @theargonaut som snappade upp den från eBay i höstasTack själv, intressant läsning! Nu har jag ytterligare en Certina att tråna efter. Ägt din Superph länge?
Tackar! Verkligen superfin.Det är ref 2757
Snygg Heuer!
Tack Patinan på tavlan skojar man inte bort hur som helstTackar! Verkligen superfin.
Vilken fantastisk bild! Saltstänk och böljan blå! Grym färgkombo där!
Tack Det är en tacksam klocka att fotografera onekligen.Vilken fantastisk bild! Saltstänk och böljan blå! Grym färgkombo där!
Kör nyinkommen liten godbit från Savillon (Enicar).
Tack! Jag håller medGrymt snygg!!
Verkligen inteTack Patinan på tavlan skojar man inte bort hur som helst
Gammalt inlägg nu men shit vad snygg den är! Har du kvar den?Min hummande och nyservade Bulova Accutron Snorkel 666 feet. Den svepande sekundvisaren alltså...
Granskade mitt nyinköp lite mer noggrant idag och såg att glaset är fläckvis mjölkigt och att det troligtvis är på insidan. Antar att det inte är särskilt vanligt att det blir mjölkigt på insidan utan att risken är större att det blivit imma på insidan av glaset? Det märkliga är att det är lite fläckvis. Syns vid index kl. 5 på bilden från sidan sedan finns det även någon fläck till höger om visarcentrum över crosshairen. Väldigt svårt att se utan att vända och vrida klockan. Tavla och visare tycks inte ha tagit stryk än så länge men jag antar att det är bäst att lämna in klockan så snart som möjligt då jag inte vågar mig på att öppna boett och plocka ut urverket själv.Drömklockan behöver inte alltid vara så förbaskat dyr. Detta är modellen som en gång i tiden drog igång intresset och det känns skönt att äntligen hittat en helguldare i vettigt skick. Givetvis skulle den helst kommit med orginallänk men det får duga med en gubbalänk i guld eftersom den troligtvis kommer sitta på läder största delen av tiden.
Tydligen är jag inte tillräckligt gubbig eftersom jag inte lyckas öppna låset. Trodde bara det var byglarna på sidan som höll fast det men det sitter som berget även de de lossats. Känns nästan lite pinsamt att fråga, men hur fasen öppnar jag det?
Tyvärr bara några kassa bilder att bjuda på än så länge. Glaset behöver lite puta men i övrigt ser allt att vara i mycket bra skick enligt mig.
Inte ovanligt att äldre ur har smuts/fett på insidan av glaset. Om det var imma lär du se det rätt snabbt när du plockat av dig klockan från handleden, iom att den då kyls ned.Granskade mitt nyinköp lite mer noggrant idag och såg att glaset är fläckvis mjölkigt och att det troligtvis är på insidan. Antar att det inte är särskilt vanligt att det blir mjölkigt på insidan utan att risken är större att det blivit imma på insidan av glaset? Det märkliga är att det är lite fläckvis. Syns vid index kl. 5 på bilden från sidan sedan finns det även någon fläck till höger om visarcentrum över crosshairen. Väldigt svårt att se utan att vända och vrida klockan. Tavla och visare tycks inte ha tagit stryk än så länge men jag antar att det är bäst att lämna in klockan så snart som möjligt då jag inte vågar mig på att öppna boett och plocka ut urverket själv.
Nej, har inte förändrats när jag tagit av och på mig klockan. Ser väll kanske mer ut som om det varit fuktigt på insidan men sedan torkat ut. Vore det fuktigt antar jag att det skulle skimra i lite olika nyanser om det hålls upp mot solljus?Inte ovanligt att äldre ur har smuts/fett på insidan av glaset. Om det var imma lär du se det rätt snabbt när du plockat av dig klockan från handleden, iom att den då kyls ned.
Jo, det verkar så. Inte det sämsta märket att använda.Ser ut att vara tillverkad av Edox.