• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Blir nog den här idag!
IMG_2987.JPG

Lite 70-talsful är den allt. Dock inte lika mycket som Nautilus. Hade varit intressant med "blindtester" med folk som inte förstår vad det är för något.
Tidstypisk design (sjuttiotalsful om du vill kalla det) kan jag hålla med om, men knappast utdaterad. Det är fortfarande en av de bästa designerna och klockan känns lika aktuell och attraktiv idag som då.

Var med om en "blindtest" för ett par år sedan vid en mindre fast rätt exklusiv GTG. Vi bad den unga servitrisen välja ut den fulaste klockan i samlingen. Hon valde @Whedda s Reverso och min Zenith Port Royal (typ samma rektangulära design som Reverson)... Royal Oak och Nautilusarna klarade sig den gången...

Tidstypisk design (sjuttiotalsful om du vill kalla det) kan jag hålla med om, men knappast utdaterad. Det är fortfarande en av de bästa designerna och klockan känns lika aktuell och attraktiv idag som då.

Var med om en "blindtest" för ett par år sedan vid en mindre fast rätt exklusiv GTG. Vi bad den unga servitrisen välja ut den fulaste klockan i samlingen. Hon valde @Whedda s Reverso och min Zenith Port Royal (typ samma rektangulära design som Reverson)... Royal Oak och Nautilusarna klarade sig den gången...
Om det inte framgick är jag lite ironisk när jag säger 70-talsful om RO, men tycker hypen är lite för stor när det kommer till RO och Nautilus. Men det är kul design som är genomtänkt och sammanhängande.

Om det inte framgick är jag lite ironisk när jag säger 70-talsful om RO, men tycker hypen är lite för stor när det kommer till RO och Nautilus. Men det är kul design som är genomtänkt och sammanhängande.
Jag vet ju att du gillar klockorna och både du och jag har ju en förkärlek till lite udda (och ofta "ful") design så jag tolkade det inte negativt. Men klart är ju att Nautilusen är sjuttiotalsfulare än RO.

Nix, den gamla sålde jag tyvärr. Kommer ihåg din, jäkligt fin om jag inte minns fel :)
Visarna har tyvärr gått i tavlan lite men annars är den fin. Den helblanka tavlan är rätt trevlig. Får ta och plocka fram snart igen, framförallt nu när detta mrpsa-boetterna fått ett litet uppswing på KS.

Visarna har tyvärr gått i tavlan lite men annars är den fin. Den helblanka tavlan är rätt trevlig. Får ta och plocka fram snart igen, framförallt nu när detta mrpsa-boetterna fått ett litet uppswing på KS.
Samma sak med visarna på denna också. Men det syns bara i vissa vinklar i alla fall.

Ruskigt bra den där, småjagade själv en ett tag förgäves. Ditt ex ser lysande ut.
Fantastiskt trevlig klocka och det verkar vara ett bra ex! Jag har jagat ett tag mer och mindre intensivt. Blev lite kär i @Ville_W 62mas,som dock är värre att få tag på och den har blivit rätt dyr. Han tipsade om denna modell och nu är den äntligen här. Dags att jaga länk,
Vi får jämföra dem vid tillfälle @Ville_W :)

Tillbaka
Topp