En Royal Oak har väl inte en utdaterad design? Det får stå för dig då.Utdaterad tidstypisk design iaf!
Lika utdaterad som Submarinern ungefär...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Royal Oak har väl inte en utdaterad design? Det får stå för dig då.Utdaterad tidstypisk design iaf!
Lite 70-talsful är den allt. Dock inte lika mycket som Nautilus. Hade varit intressant med "blindtester" med folk som inte förstår vad det är för något.En Royal Oak har väl inte en utdaterad design? Det får stå för dig då.
Lika utdaterad som Submarinern ungefär...
Tidstypisk design (sjuttiotalsful om du vill kalla det) kan jag hålla med om, men knappast utdaterad. Det är fortfarande en av de bästa designerna och klockan känns lika aktuell och attraktiv idag som då.Lite 70-talsful är den allt. Dock inte lika mycket som Nautilus. Hade varit intressant med "blindtester" med folk som inte förstår vad det är för något.
Om det inte framgick är jag lite ironisk när jag säger 70-talsful om RO, men tycker hypen är lite för stor när det kommer till RO och Nautilus. Men det är kul design som är genomtänkt och sammanhängande.Tidstypisk design (sjuttiotalsful om du vill kalla det) kan jag hålla med om, men knappast utdaterad. Det är fortfarande en av de bästa designerna och klockan känns lika aktuell och attraktiv idag som då.
Var med om en "blindtest" för ett par år sedan vid en mindre fast rätt exklusiv GTG. Vi bad den unga servitrisen välja ut den fulaste klockan i samlingen. Hon valde @Whedda s Reverso och min Zenith Port Royal (typ samma rektangulära design som Reverson)... Royal Oak och Nautilusarna klarade sig den gången...
Finfint! Vet du vad du har för verk i den? Nyfiken pga att jag håller på att fixa min gula City med quartzverk.Rulltrappe-porr
Jag vet ju att du gillar klockorna och både du och jag har ju en förkärlek till lite udda (och ofta "ful") design så jag tolkade det inte negativt. Men klart är ju att Nautilusen är sjuttiotalsfulare än RO.Om det inte framgick är jag lite ironisk när jag säger 70-talsful om RO, men tycker hypen är lite för stor när det kommer till RO och Nautilus. Men det är kul design som är genomtänkt och sammanhängande.
Uj, toppat med Tropic-kläder, läckert!Rulltrappe-porr
Vacker som fåNy kamrat!
Följde den på tratten. Kul att den hamna hos digOlma dykare i klassiska MRP boetten (som tyvärr är rätt hårt polerad). Märkt maj 1979 i locket så den är i alla fall rätt tidig
Kvar den gamla? Har en opolerad själv som jag tyvärr inte hittade någon bild på nu.Olma dykare i klassiska MRP boetten (som tyvärr är rätt hårt polerad). Märkt maj 1979 i locket så den är i alla fall rätt tidig
Nix, den gamla sålde jag tyvärr. Kommer ihåg din, jäkligt fin om jag inte minns felKvar den gamla? Har en opolerad själv som jag tyvärr inte hittade någon bild på nu.
Betalade kanske väl mycket men det är ju ändå småpengar för lite charmig mögeldykareFöljde den på tratten. Kul att den hamna hos dig
Visarna har tyvärr gått i tavlan lite men annars är den fin. Den helblanka tavlan är rätt trevlig. Får ta och plocka fram snart igen, framförallt nu när detta mrpsa-boetterna fått ett litet uppswing på KS.Nix, den gamla sålde jag tyvärr. Kommer ihåg din, jäkligt fin om jag inte minns fel
Samma sak med visarna på denna också. Men det syns bara i vissa vinklar i alla fall.Visarna har tyvärr gått i tavlan lite men annars är den fin. Den helblanka tavlan är rätt trevlig. Får ta och plocka fram snart igen, framförallt nu när detta mrpsa-boetterna fått ett litet uppswing på KS.
Ruskigt bra den där, småjagade själv en ett tag förgäves. Ditt ex ser lysande ut.Då har den äntligen landat! Direkt från Belgien. Seiko navigator 6117-8000.
Tavlan är fantastisk!
Fantastiskt trevlig klocka och det verkar vara ett bra ex! Jag har jagat ett tag mer och mindre intensivt. Blev lite kär i @Ville_W 62mas,som dock är värre att få tag på och den har blivit rätt dyr. Han tipsade om denna modell och nu är den äntligen här. Dags att jaga länk,Ruskigt bra den där, småjagade själv en ett tag förgäves. Ditt ex ser lysande ut.