• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Back to square one!
IMG_3079.JPG
Square is it!:p:D
IMG_4051.JPG

Måste bli bättre på att ta klock-bilder, svårt att fånga tavlans patina! Seamaster calendar 2757 bumper:
IMG_8493.JPG
Ett tips från min bekant varit proffesionell fotograf sedan -60 talet.
- Massor av ljus
- Massor av vinklar på objektet
Jag och andra, försöker få in ljuset från sidan, in i plexit, pang!
Magin, plexiporrkänslan blir total, när ljuset skuggas, förstärks om vartannat över tavlan!:)
IMG_3660.JPG
IMG_3690.JPG
IMG_3692.JPG

Lycka till!

Senast ändrad:
Fast din är liiite mysigare :)
Blått är flott. Det är sen gammalt.
Brottas just nu med att bestämma om jag ska byta till det rätta plexit med cyclop som jag tänkt. Det är ju så fin känsla i det kupade att jag har svårt att släppa det. Har annars varit stark motståndare till att ha no-cyclops på datumvisning gjord för förstoring.

Blått är flott. Det är sen gammalt.
Brottas just nu med att bestämma om jag ska byta till det rätta plexit med cyclop som jag tänkt. Det är ju så fin känsla i det kupade att jag har svårt att släppa det. Har annars varit stark motståndare till att ha no-cyclops på datumvisning gjord för förstoring.
Jag är en cyclop kille, tycker det är så det ska vara, men det man tycker bäst om är det man ska ha så klart!

Tillbaka
Topp