• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_1623.JPG
IMG_1624.JPG
Lagonda blir det idag.

Ja, givetvis finns det urverk med bättre finish. Exempelvis kunde detta specifika urverk fås med 21 stenar, vilket innebar ett antal motstenar.
Jag kan hålla med om att visarna är lite udda. Vem vet var de kommer ifrån? Coola är de dock! Jag vill inte gå in i detaljer på ett öppet forum, men den finns stor anledning till att tro att den någon gång befunnit sig i USA med tanke på var jag köpte den. Jag har kontaktat VC angående ett utdrag, men de är inte billiga. De tar 160CHF för ett sådant!
Jag funderade en del på det där med visarna på din fina Vacheron... Jag letar efter boken där dessa fanns, men jag vill minnas att det var en Lemania fickurskronograf. Visarna är ju kraftiga och lite sportigare om man uttrycker sig så, visarna på ditt ur borde vara av den konventionella tunna eleganta modellen. Men coola är de alldeles bestämt! Återkommer med bild så snart som möjligt.

Så grymt coolt med en "skidåkar-Speedy"! Värmer ett skidåkar-hjärta! Skulle vara intressant att se hur remote-anordningen ser ut!
Bjuder på den skidbild från Utah där jag är anonym bakom en gren, för snart är det skidsäsong igen!
upload_2017-9-15_9-37-53.png
Inga stålkanter och full fart, på sent 80-tal...:D
Untitled.jpg
Jag svarar (med riska att bli bannad från Vintage för OT spamming. Men det är ju fredag! :))
Senaste resan i våras, toppturer och offpist i Alagna. Här från en magisk tur sista dagen.
Alagna-20170409-00055.JPG
Alagna-20170409-00020.JPG
Alagna-20170409-00009.JPG
Alagna-20170409-00029.JPG

Jag svarar (med riska att bli bannad från Vintage för OT spamming. Men det är ju fredag! :))
Senaste resan i våras, toppturer och offpist i Alagna. Här från en magisk tur sista dagen.
Alagna-20170409-00055.JPG
Alagna-20170409-00020.JPG
Alagna-20170409-00009.JPG
Alagna-20170409-00029.JPG
Bergen kallar känner jag! Kan inte låta bli att posta fler bilder, denna gång från Svea-rike. Men jag lägger med en trippel DS också.
upload_2017-9-15_15-26-24.png

img_2733-jpg.507581

upload_2017-9-15_15-30-30.png

Senast ändrad:
image.jpg

Nyförvärv som ramlade in idag! Riktigt nöjd med denna. Technos Sky Diver!!! Enda problemet är att kronan går att dra ut "hela" vägen... alltså bort ur klockan. Vet någon vad det skulle kosta att ordna att sätta fast den ordentligt?
Mvh
Deddas
Cool, grattis! Hos en fristående uris borde du inte behöva betala så mycket, såvida ingen del är trasig.

Tillbaka
Topp