• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Höstklocka :)
IMG_6799.JPG

Fin!!

Trevlig klocka. Berätta mer!
En mycket trevlig klocka. Känns rätt orörd.
Enda direkta stället med synbara spår av användning är bakboetten. Detta ex har fungerande hacking-funktion. Dvs sekundvisaren stoppas vid 24 när kronan är utdragen. Detta för att kunna synkronisera klockor mot varandra.
Denna klocka kom dessutom i orginal trälåda från sent 60tal och instruktioner och garantipapper påskrivna 1975.
OI000160.jpg

En mycket trevlig klocka. Känns rätt orörd.
Enda direkta stället med synbara spår av användning är bakboetten. Detta ex har fungerande hacking-funktion. Dvs sekundvisaren stoppas vid 24 när kronan är utdragen. Detta för att kunna synkronisera klockor mot varandra.
Denna klocka kom dessutom i orginal trälåda från sent 60tal och instruktioner och garantipapper påskrivna 1975.
OI000160.jpg
Så inte från vietnamepoken? Såg nästan så ut. En Airman från 60-talet är lite av en grail för mig:)

Så inte från vietnamepoken? Såg nästan så ut. En Airman från 60-talet är lite av en grail för mig:)
Jo tillverkad 68-69 alltså under Vietnamkriget men såld vid krigets slut. Eller garantin utskriven då iaf.
Detta ur har alltså inte varit med i kriget. Men tickar alla andra boxar för en bra 60tals Airman.
Letade oxå Airman ett tag innan jag hittade denna. Hade krav på fungerande hacking-funktion. För många har fått denna sönder servad.
Denna skulle kunna vara din grail om du inte har krav på att det måste vara militärur. ;)

Senast ändrad:
Jo tillverkad 68-69 alltså under Vietnamkriget men såld vid krigets slut. Eller garantin utskriven då iaf.
Detta ur har alltså inte varit med i kriget. Men tickar alla andra boxar för en bra 60tals Airman.
Letade oxå Airman ett tag innan jag hittade denna. Hade krav på fungerande hacking-funktion. För många har fått denna sönder servad.
Denna skulle kunna vara din gral om du inte har krav på att det måste vara militärur.
Ahaa! Det var några år sedan jag var inne på en 60-tals Airman så jag får läsa på igen och friska upp minnet. Behöver inte ha militär proveniens då det brukar innebära multum i premium:eek:

Tillbaka
Topp