• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpeg
Någon som har koll kring den här modellen?

Jag vet att länken är am, visarna jag fick satt på är generiska ETA, och att lumen har tvättats bort. Annars tror jag ingen riktigt vet vad som är korrekt äller inte på dom här. Har googlat runt i flera dagar på dom här, män inte fått fram nått annat än att ingen vet nåt med säkerhet.
Vad tänkte du på?
Vet inte om detta är rätt ställe men ovansidan av bandhornen ser udda ut, kan vara slipning. Tavlan är för perfekt, som alla andra svarta jag kan hitta. Vågade inte själv köpa en Big Rose när det begav sig för jag hittade ingen trovärdig. Fler bilder på baksida och krona?

Vet inte om detta är rätt ställe men ovansidan av bandhornen ser udda ut, kan vara slipning. Tavlan är för perfekt, som alla andra svarta jag kan hitta. Vågade inte själv köpa en Big Rose när det begav sig för jag hittade ingen trovärdig. Fler bilder på baksida och krona?

https://klocksnack.se/threads/tråden-för-allmän-hjälp-inför-ditt-vintageköp.73598/page-21

Tavlan är långt ifrån perfekt, den har börjat bubbla lite vid kl 3, och är sliten längs rehauten. Den här är dessutom matt, tycker dom flesta suspekta jag har sedd har varit blanka.

Senast ändrad:
Hemkommen från lite spa - behöver input. Vanligt Tropic eller Sport? Lutar åt Sport, känns som det passar stuket på klockan lite bättre. Vad anser ni? :)
F89FECFE-1234-4005-AD35-D1B94429A4EF.jpeg

Landade på Sport. Fy vad jag gillar den här klockan. Ibland känns det bara så extremt rätt, och det är mycket, mycket sällan.
A620A6BC-7C8D-4103-AC05-0AEC51FA2E89.jpeg

D9A17A66-7D64-4CFC-B395-08D269337CF8.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp