• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fixoflex

Patek
2-Faktor
IMG_1711.JPG
Fick precis tillbaka min klocka från @solex
, supernöjd.
Magisk! Coolaste klockan på KS!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tack! Känns klart mer gedigen än jag hade förutfattade meningar om. Hade varit kul med en riktigt salt krigare i stål från 60-talet eller tidigare. Vad skall man då kika efter för modell?
Då får du gå över till dykarna! 300 meter eller 200 meters Amphibia med rörlig lugg! Hör med @Vostok eller @Samlarn! Dom har båda fina Vostok dykare i samlingen! De kan ge dig råd. Jag är så insnöad på Komandirskies! :)
 

Samlarn

Rolex
Tack! Känns klart mer gedigen än jag hade förutfattade meningar om. Hade varit kul med en riktigt salt krigare i stål från 60-talet eller tidigare. Vad skall man då kika efter för modell?
Jag skulle föreslå en Vostok Amphibian i 350-boetten från slutet av 60-talet.
Sovjetiska militären gillade Vostoks standardmodell och bad Vostoks designers ( Mikhail Novikov and Vera Fedorovna Belova ) att modifiera modellen och anpassa den för den miljö som deras dykare förväntades verka i. Den skulle vara vattentät ner till 300 meter och klara snabba temperaturskillnader. Vostok tog fram en liten upplaga som klarar ett djup ner till 300 meter. Det sägs att det bara tillverkades 200 exemplar men jag tror att upplagan är lite större. Hur som helst så är den väldigt ovanlig.
20170707_2209.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag skulle föreslå en Vostok Amphibian i 350-boetten från slutet av 60-talet.
Sovjetiska militären gillade Vostoks standardmodell och bad Vostoks designers ( Mikhail Novikov and Vera Fedorovna Belova ) att modifiera modellen och anpassa den för den miljö som deras dykare förväntades verka i. Den skulle vara vattentät ner till 300 meter och klara snabba temperaturskillnader. Vostok tog fram en liten upplaga som klarar ett djup ner till 300 meter. Det sägs att det bara tillverkades 200 exemplar men jag tror att upplagan är lite större. Hur som helst så är den väldigt ovanlig.
20170707_2209.jpg
Tack för tipset! Grymt härlig klocka, tyvärr är nog min klockbudget i dagsläget inte tillräcklig för en av de där. Antar att dom går loss på ca 15-20K minst?
 

Samlarn

Rolex
Tack för tipset! Grymt härlig klocka, tyvärr är nog min klockbudget i dagsläget inte tillräcklig för en av de där. Antar att dom går loss på ca 15-20K minst?
Det är lugnt LongCon. 15-20K är ett rimligt pris för klockan men de är konstigt nog mycket billigare. 8-10K är ett realistiskt pris på ett fint exemplar - idag. Jag tror fler och fler samlare kommer att upptäcka klockans charm och egna design.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Det är lugnt LongCon. 15-20K är ett rimligt pris för klockan men de är konstigt nog mycket billigare. 8-10K är ett realistiskt pris på ett fint exemplar - idag. Jag tror fler och fler samlare kommer att upptäcka klockans charm och egna design.
Låter ju bra! :) Får hålla ögonen öppna även om det inte är aktuellt precis nu, kanske till sommaren. Köpte bil igår och så närmar sig Jul med stormsteg.
 
Topp