• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nytt i lådan. Ett stycke Abercrombie & Fitch Co. från 30-talet. 35mm och helt underbart skick. Venus 210 jobbar på inuti. Silverfärgad tavla med blå skalor, telemeter och tachymeter. Breguet-indexen är fantastiskt vackra. Nykär i denna lilla krabat!
774A8291-843F-401D-AD99-177C1DE964AF.jpeg
3F10050B-4B15-4EFB-9172-264F77C91B90.jpeg
3C097731-9054-424E-9461-E96C75F8C2E7.jpeg
464D0610-15A5-4A42-AC9E-902DD6BD60F5.jpeg

Jag trodde det var ett jeansmärke... :oops:
LÄCKER!

Senast ändrad:
Satt precis och funderade på att det vore trevligt med en köp, sälj och bytes för endast vintageklockor delar och annan kuriosa, kollar nästan uteslutande på på vintage på k&s.
52D4B585-1F7A-4825-812D-11B9FED0A175.jpeg
Har tänkt samma sak flera gånger! Och då inte separerat delar och klockor.

Alla 6-siffriga stålRollar och noderna Seikos gör att jag ibland missar finfint mögel... :D

Har tänkt samma sak flera gånger! Och då inte separerat delar och klockor.

Alla 6-siffriga stålRollar och noderna Seikos gör att jag ibland missar finfint mögel... :D
Nej precis, man bör ha allt samlat. När det kommer till vintageklockor är vi ju, som jag tror att jag konstaterat i min tidigare trådarstart, ofta på jakt efter delar. Vi är fler som tänkt tanken alltså :)

Nej precis, man bör ha allt samlat. När det kommer till vintageklockor är vi ju, som jag tror att jag konstaterat i min tidigare trådarstart, ofta på jakt efter delar. Vi är fler som tänkt tanken alltså :)
Yes, hade det inte varit tack vare @Teletomte hade jag inte sett den nitade oysterlänk som ni kommer få se på min Tudorsub imorgon, pga uppdelningen... ;)
Å andra sidan är jag inte heller akutsugen på Rolexgolfbollar så det hade mao varit perfekt med just en för allt vintage :)

Yes, hade det inte varit tack vare @Teletomte hade jag inte sett den nitade oysterlänk som ni kommer få se på min Tudorsub imorgon, pga uppdelningen... ;)
Å andra sidan är jag inte heller akutsugen på Rolexgolfbollar så det hade mao varit perfekt med just en för allt vintage :)

Har själv missat nåt bra potentiellt köp pga uppdelningen, och kände att det var bra för min karma att fixa en köpare på länken jag skickade tillbaka:)
En ren vintage köp-/sälj- och bytsida hade varit trevligt!

Ja kanske det. Antar att det isf innebär ytterligare en k&s att moderera vilket kanske stökar till det. Men de flesta diskussioner kring k&s handlar om det dagsaktuella priset på en skx007 och någon som satt ett pris som är några hundralappar för dyrt. Inte speciellt många vintageur det blir diskussion kring.
Jag tror det skulle bli bättre för alla; vi slapp bläddra i krim kramset; trycket blev lite mindre på ordinarie K&S...

Tillbaka
Topp