Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det ett svenskt märke?Polhem till frukostäggen idag.
![]()
Är det ett svenskt märke?
Jag vet faktiskt inte så mycket om den
vet att den har ett verk ifrån Adolf Schild (as2072)
sen finns det två teorier om klockan, den ena är att den kommer ifrån Sveriges Urmakereförbund of Ludvika eller från schweiziska vogt & co, har fått den infon ifrån wus
Sökte lite på google . fick för mig att jag läst nånstans om att Polhem kommer från dom AB Förenade urmakarna i Malmö .Tror jag skrev det i en gammal tråd om mina Tärnan klockor .
Kan vara så, nu när jag läser tråden på w:s er jag att han nämnde AB Förenade urmakarna i Malmö också.
citat från wus
"
There were two Swedish brands of that name and a Swiss one. The Swiss one is R. Vogt & Co. of Biel, the Swedish ones are Sverviges Urmakereförbund of Ludvika and Aktiebolag de förenade Urmakare of Malmö. It is vaguely possible that the two are related. In view of "Swiss made" at the bottom of the dial, it ought to be Vogt & Co. but it might be a private label watch for one of the other two.
"
oavsett vad så tycker jag den är rätt nice![]()