• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
vattentät gamling
IMG_0835.jpg

patentet
CH156807.jpg

enda jag sett med samma case:
Overseas_1933_bis.jpg
Superfint! Har en med en liknade boett, men det saknar den skruvade glasringen. Men glasringen blir ”tät” med hjälp av det tryck som skapas när du skruvar in bakboetten. Undrar om det också är en Taubert & Fils boett, eller om det är någon som gjort sin tolkning av patentet?
FD876BE5-2E49-4B43-BAD2-12552DAC940E.jpeg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Superfint! Har en med en liknade boett, men det saknar den skruvade glasringen. Men glasringen blir ”tät” med hjälp av det tryck som skapas när du skruvar in bakboetten. Undrar om det också är en Taubert & Fils boett, eller om det är någon som gjort sin tolkning av patentet?
FD876BE5-2E49-4B43-BAD2-12552DAC940E.jpeg
det är också Taubert tror jag, en ganska vanlig boett som de sålde i ett par varianter till många olika tillverkare:
LCH_1939_p032_Taubert (1).jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
H. Moser & Cie. De blånerade visarna gör sig väldigt bra mot guldtavlan. En elegant klocka som jag verkligen gillar. Upptäkt att vinrött band är ett bra alternativ till svart när det gäller klockor med guldfärgad tavla (de svåraste att matcha bra band till i mitt tycke).
5E530D6F-E334-417E-AFAD-D33AA1ED1A8D.jpeg
 
Topp