• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Sportmögelonsdag med Invicta!
2D033798-03FE-4959-8254-82B9E5E03012.jpeg
Haha, samma här. Vikingen satt faktiskt redan på armen när jag såg ditt inlägg.
PSX_20180530_073647.jpg

Haha, samma här. Vikingen satt faktiskt redan på armen när jag såg ditt inlägg.
PSX_20180530_073647.jpg
Fin! Lite för fin tillochmed! Inte mycket till mögel där, medan jag är halvsäker på att det växer mossa vid min subsekund! :D
Skämt å sido, småjagar faktiskt en Viking sen jag fick reda på att det är rebrandade Cortébert, vilka var riktigt fina back in the day. Exempelvis använde Rolex deras urverk i sina fickur, som sen även hamnade i dom tidiga klockorna Rolex tillverkade åt Panerai.

Fin! Lite för fin tillochmed! Inte mycket till mögel där, medan jag är halvsäker på att det växer mossa vid min subsekund! :D
Skämt å sido, småjagar faktiskt en Viking sen jag fick reda på att det är rebrandade Cortébert, vilka var riktigt fina back in the day. Exempelvis använde Rolex deras urverk i sina fickur, som sen även hamnade i dom tidiga klockorna Rolex tillverkade åt Panerai.
Kan den vara för fin?! ;)
Jo, back in the days var det mycket tjänsteutbyte och legojobb kors och tvärs mellan många av schweizarna. Just Viking hette lite olika beroende på vilket land de skulle säljas.

Kan den vara för fin?! ;)
Jo, back in the days var det mycket tjänsteutbyte och legojobb kors och tvärs mellan många av schweizarna. Just Viking hette lite olika beroende på vilket land de skulle säljas.
Som jag har förstått det så såldes Cortébert som Viking i Sverige (och andra nordiska länder?) för att namnet var för svårt att uttala. Har sett några Viking som tillochmed haft Cortéberts kors på tavlan. Rätt snyggt, faktiskt! Lite Patek över det. :D

Som jag har förstått det så såldes Cortébert som Viking i Sverige (och andra nordiska länder?) för att namnet var för svårt att uttala. Har sett några Viking som tillochmed haft Cortéberts kors på tavlan. Rätt snyggt, faktiskt! Lite Patek över det. :D
...Jag kommer inte ihåg vad de hette på tyska marknaden men där hette de något annat. Viking/Cortébert är ännu ett av de där något underskattade och bortglömda klockmärkena.

Tillbaka
Topp