• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

5d30ef3d-fbba-4990-bab3-77704acca1ca_zpscb8bb0c4.jpg

Snygg! WWW antar jag?

Finns det nåt mer att berätta? Har försökt läsa på om de olika WWWerna på sistone men är livrädd för just Omegorna pga. alla konstiga ommålade tavlor etc. som figurerar.

Sånt jäkla coolt underdog-ur. En riktigt användbar bit historia!

Jävligt coola klockor! Ligger högt upp på önskelistan... Jag antar att du sett denna trevligt sammanfattande guide: http://www.time514.com/BritishX.htm

Snygg! WWW antar jag?

Finns det nåt mer att berätta? Har försökt läsa på om de olika WWWerna på sistone men är livrädd för just Omegorna pga. alla konstiga ommålade tavlor etc. som figurerar.

Sånt jäkla coolt underdog-ur. En riktigt användbar bit historia!

Javisst är det en www.Vet inte riktigt hur mycket som berättats :)
Men kan säga att den är lillebror till Fat 53:an. Men de visste du kanske redan [emoji2]
Här är min !
ganysesu.jpg

Jävligt coola klockor! Ligger högt upp på önskelistan... Jag antar att du sett denna trevligt sammanfattande guide: http://www.time514.com/BritishX.htm

Har lusläst! ;)

Gillar inte bara Omegan, men eftersom jag aldrig har ägt en Omega så lockar den lite om man skulle kunna tänkas hitta ett sunt ex.

Javisst är det en www.Vet inte riktigt hur mycket som berättats :)
Men kan säga att den är lillebror till Fat 53:an. Men de visste du kanske redan [emoji2]
Här är min !

Grymt stilig är den! Fick precis ett ännu större habegär. Ett bärbart ur med mycket historia!

Jo, känner till det där med 53:an, men för mig är nästan 'the dirty dozen' en coolare klocka med sin historia och koppling till WWII. Frågan är vilken av dem man ska snöa in sig rejält på. Har en dragning till de med stålboett.

Då får jag äntligen posta i den här delen av forumet. Ett steg på vägen mot vintageträsket. Är rätt nöjd hittills. Skicket är för åldern väldigt bra. Lite slitet, samt lite polerat, men det är inget som stör.

Lite nörd info.
Klockan är en omega seamaster ref: 166.064
Verk: 752
Dimension: 38mm
Serienumret på verket berättar att den är från 1972.

Och en gång i tiden vattentät till 60m. Något jag inte själv vågar testa, även om den är nyligen servad.

Jag är i varjefall supernöjd då jag letade efter något gammalt men ändå något som var över 38mm. Den här känns verkligen bra i storleken då jag själv känner att jag inte kommer undan med mycket mindre.(även om en rolex daydate ligger på listan).

Ganska ovanlig tror jag att den är, och desto ovanligare med guld på stål. Smaken är som baken, men jag fullkomligt älskar tavlan och färgerna överlag. Inget originalband, men ett fräscht hirsch som lyfter fram guldet fint.

Nypris 1972: ca CHF 520

Bilderna är med mobil så inga påhopp tack. ;)
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Har lusläst! ;)

Gillar inte bara Omegan, men eftersom jag aldrig har ägt en Omega så lockar den lite om man skulle kunna tänkas hitta ett sunt ex.

Grymt stilig är den! Fick precis ett ännu större habegär. Ett bärbart ur med mycket historia!

Jo, känner till det där med 53:an, men för mig är nästan 'the dirty dozen' en coolare klocka med sin historia och koppling till WWII. Frågan är vilken av dem man ska snöa in sig rejält på. Har en dragning till de med stålboett.

Finns löjligt många snygga militärur.
Ganska dyra dock, men som sagt det är historia och inte många som använder dom som vardagsklocka ;)

Då blir det genast roligare att äga dom !

Tack. Trivs ganska bra med den. Med 33 mm är den ju inte så stor med dagens mått mätt.
Tittade på ett struts-band till den. Lite dyrt, kändes konstigt att betala 1000 för ett band när klockan kostade 500...
Spar tusningen och behåll den på svinskinnet! Struts blir lite overdressed för en sån där liten hårding.

Berätta lite om den där tavlan, renoverad?

Ja den är renoverad. Inte det mest önskvärda med en renoverad tavla, men jag tröstar mig med att det är ett ypperligt utfört arbete. ;)

Jag har länge kollat efter en i guld och så dök denna upp i 18k rosé. Då dem är svåra att hitta med tavlor i godtagbart originalskick så slog jag till på denna med renoveringen i beaktande.

Jag den är renoverad. Inte det mest önskvärda med en renoverad tavla, men jag tröstar mig med att det är ett ypperligt utfört arbete. ;)

Jag har länge kollat efter en i guld och så dök denna upp i 18k rosé. Då dem är svåra att hitta med tavlor i godtagbart originalskick så slog jag till på denna med renoveringen i beaktande.
Ok, tack för infon! Är den i solitt guld? Högg på en nyligen men tavlan var sådär, dock 36 mm varianten.

Tillbaka
Topp