• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Formida 18k
0B261D32-5D6D-4889-95DB-011102914A88.jpeg
 
Senast ändrad:
Mmm... Är tyvärr fake med stor säkerhet, bl.a. så ses det tydligast på att logon sitter "för långt fram", det ska vara ett litet mellanrum mellan "ACRIER" och "INOX", "låspinnen" ser oftast lite för "klumpig"/bred/tjock ut samt "låser" oftast inte i "Omegasymbolen". Förmodligen sitter det även en modernare springbar med "skuldror" på ditt? Ditt spänne ser rätt likt ut det som är fake längst ner på sidan 12 i denna informativa tråd... https://omegaforums.net/threads/about-omega-buckles.37347/
 
Mmm... Är tyvärr fake med stor säkerhet, bl.a. så ses det tydligast på att logon sitter "för långt fram", det ska vara ett litet mellanrum mellan "ACRIER" och "INOX", "låspinnen" ser oftast lite för "klumpig"/bred/tjock ut samt "låser" oftast inte i "Omegasymbolen". Förmodligen sitter det även en modernare springbar med "skuldror" på ditt? Ditt spänne ser rätt likt ut det som är fake längst ner på sidan 12 i denna informativa tråd... https://omegaforums.net/threads/about-omega-buckles.37347/
Du har säkert rätt, dock har jag sett flertalet exemplar som påstås vara äkta som varken har mellanrum mellan ”acrier” och ”inox” samt logga som sitter där min sitter!
Är det en sanning att alla original har mellanrum i texten?
Låsningen bytte jag ut själv mot en noname då originalet var lite smal för att passa på läderbandet jag använder!
Kan ta fler bilder sen :)
 
Du har säkert rätt, dock har jag sett flertalet exemplar som påstås vara äkta som varken har mellanrum mellan ”acrier” och ”inox” samt logga som sitter där min sitter!
Är det en sanning att alla original har mellanrum i texten?
Låsningen bytte jag ut själv mot en noname då originalet var lite smal för att passa på läderbandet jag använder!
Kan ta fler bilder sen :)
Den är falsk. Var fick du spännet ifrån?
 
Du har säkert rätt, dock har jag sett flertalet exemplar som påstås vara äkta som varken har mellanrum mellan ”acrier” och ”inox” samt logga som sitter där min sitter!
Är det en sanning att alla original har mellanrum i texten?
Låsningen bytte jag ut själv mot en noname då originalet var lite smal för att passa på läderbandet jag använder!
Kan ta fler bilder sen :)
Har bl.a dessa i 16 mm märkta ACIER INOX. Mellanrummet kan vara minimalt, men "helhetensskillnaden" är ganska tydlig, om man kollar noggrant.
20181014_153155.jpg
20181014_153006.jpg
20181014_152935.jpg
 
Tillbaka
Topp