• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

God (kuggh)jul allesammans!
20181224_143402.jpg
 
Köpte en julklapp idag på självaste julafton bara precis till mig själv ! 1h i min ägo änsålänge :)
Får fixa en riktig krona bara , kanske ngn som har ?
5E9ADBCF-F15A-49A6-B6B8-41BFFE2CB36A.jpeg

E09918AE-88DD-49CB-9F41-E6A0D92CA8A7.jpeg

2F2B1463-D42F-4B33-86FF-11B0C7D1340F.jpeg

74B66376-C26F-4F66-BF64-ABB4D523E5E6.jpeg
Kul med egna julklappar! :)
Ser ut som du får leta glasring och korrekta visare också? Eller stämmer visarna men inte tavlan? Vad är det för ref?
Ärligt talat tror jag att tavlan är renoverad men hoppas såklart jag har fel...
 
Kul med egna julklappar! :)
Ser ut som du får leta glasring och korrekta visare också? Eller stämmer visarna men inte tavlan? Vad är det för ref?
Ärligt talat tror jag att tavlan är renoverad men hoppas såklart jag har fel...
Ref nr är 168006 de Luxe modellen med guld tavlan.
Tavlan tror jag ej är renoverad har granskat den men kan ha missat något.
Vad syftar du på är fel ?
 
Ref nr är 168006 de Luxe modellen med guld tavlan.
Tavlan tror jag ej är renoverad har granskat den men kan ha missat något.
Vad syftar du på är fel ?
Ok då har du säkert rätt! Alltid bättre att se irl.. Jag tycker texten är för ojämn generellt, och har tex aldrig sett den fonten på en korrekt innan. Tex M i automatic etc ser annorlunda ut jämfört med de jag sett. Tycker vissa minutidex är lite ojämna och tycker den yttre sektorn av tavlan är för borstad. Det tillsammans med att visarna och tavlan ej passar ihop, att den saknar glasring och har fel krona gör att jag tror det.
Min i stål som ref för text
IMG_20181205_135434.jpg
 
Ok då har du säkert rätt! Alltid bättre att se irl.. Jag tycker texten är för ojämn generellt, och har tex aldrig sett den fonten på en korrekt innan. Tex M i automatic etc ser annorlunda ut jämfört med de jag sett. Tycker vissa minutidex är lite ojämna och tycker den yttre sektorn av tavlan är för borstad. Det tillsammans med att visarna och tavlan ej passar ihop, att den saknar glasring och har fel krona gör att jag tror det.
Tack för bra info
Detta får jag granska mer noggrant , annars får den flyga i väg snabbare än väntat. Hade dock bara tänkt ha den på nyår. Men de kommer nog inte hända nu :)
 
Tack för bra info
Detta får jag granska mer noggrant , annars får den flyga i väg snabbare än väntat. Hade dock bara tänkt ha den på nyår. Men de kommer nog inte hända nu :)
Alltid tråkigt att berätta, men man får ändå alltid veta det förr eller senare och jag föredrar förr. Du har ju många löjligt feta klockor som jag gärna hade burit på nyår så den kvällen löser sig nog också ;)
 
Tack för bra info
Detta får jag granska mer noggrant , annars får den flyga i väg snabbare än väntat. Hade dock bara tänkt ha den på nyår. Men de kommer nog inte hända nu :)
Du har rätt , missade det helt med tavlans yttersektor det är väl de som utgör de mest uppenbara att den är redial. Den ska ha samma borstning som resten av tavlan. Trodde faktiskt den skulle va bruten. Tack igen å off it goes
 
Alltid tråkigt att berätta, men man får ändå alltid veta det förr eller senare och jag föredrar förr. Du har ju många löjligt feta klockor som jag gärna hade burit på nyår så den kvällen löser sig nog också ;)
Ja fram med sanningen och kör rätt in i kaklet bara.
Man måste ju lära sig av sina misstag. Ibland är man alldeles för snabb för sitt eget bästa och slarvar.
Men den åker ut , och får sitta på någon annans arm 2019
 
Tillbaka
Topp