• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

En seastar sitter återigen på armen, dessa är verkligen trevliga! tack @theargonaut för länken :)
Nästa steg är att installera en härligt tropicalbrun tavla som köptes för nån månad sen. Därefter leta nytt insert och fixa chronovisaren. Lite av en projektklocka :cool:
967A0E16-B287-418A-9A81-BF337EE33660.jpeg

Senast ändrad:
Bra grejer det där. Kul att boxen är kvar, och i så bra skick.
Det tycker jag med :)
Kul! Vad är historien bakom märket på tavlan?
Försökte göra lite research och fick fram följande, "That is the corporate symbol for the swedish mining company Stora Kopparberg. They handed out those to their employees for long and faithful service. Ordered enough quantitites from Omega to have them make that special print in the dial. Same as for certain retailers."

Försökte göra lite research och fick fram följande, "That is the corporate symbol for the swedish mining company Stora Kopparberg. They handed out those to their employees for long and faithful service. Ordered enough quantitites from Omega to have them make that special print in the dial. Same as for certain retailers."
Intressant att de hade det märket som logotyp. Extra kul med klockor där man känner till historien. :)

Kul! Vad är historien bakom märket på tavlan?

Också beteckningen för metallen koppar. Fin klocka! :)

Helt rätt en från 1965 i vit kulör. Ser att det blev ett dubbel svar, kan då passa på att önska alla en god fortsättning och ett gott nytt år

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp