• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Astrakhan

Cartier
2-Faktor
Oratorn igen.
20190101_160340(0).jpg
 

Bicepscurl

Breitling
Idag ska jag bära Lemania. Ska faktiskt åka till urmakaren och få nya band på de små barnklockorna. Ja det är barnklockor ;)
Mina flickor har knappast missat att jag köper klockor och har dem i samlingsboxar etc och de har blivit lite nyfikna på klockor själva.
Köpte ett litet damur i höstas och fick tag i den andra häromdagen så nu visade jag dem för flickorna som blev förtjusta.
Damuren passar perfekt på ett barns handled. De vill att vi leker agenter och har klockorna på. Minsta tjejen har precis lärt sig klockan så detta blir en bra kalasklocka.
Tror detta kan vara ett genidrag av mig. Kanske ger detta 2 nya klocksamlare framöver :happyhappy:

c184fe3b-b52b-40ee-906f-faa056f98455-jpeg.1002197
 

Bilagor

  • C184FE3B-B52B-40EE-906F-FAA056F98455.jpeg
    C184FE3B-B52B-40EE-906F-FAA056F98455.jpeg
    271.6 KB · Visningar: 2

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Vilken stilig klocka, är svag för kronografer.
Tjena! Tänkte bara tipsa om att du kan citera fler än ett inlägg åt gången, antingen genom att trycka ”Citera” - sedan svara och därefter trycka citera på nästa inlägg osv. Eller genom att trycka på ”+ Citat” på alla inlägg du vill citera och sedan ”Lägg in citat” i inläggsrutan.

Välkommen hit. :)
 

Norrman

Cartier
Hittade denna skönhet i morfars dödsbo. I en verktygslåda undangömd långt inne i hans stora dubbelgarage/verkstad. Den har legat i klocklådan utan band och i behov av service och jag har inte riktigt vetat vad jag ska göra med den.
Men så idag slängde jag på den på ett överblivet läderband och det käns SÅ jävla rätt när den sitter på handleden. Så snart blir det fullservice. Frågan är om man ska byta glaset?
20190102_162519.jpg
20190102_163414.jpg
 

Fadershan

Patek
Hittade denna skönhet i morfars dödsbo. I en verktygslåda undangömd långt inne i hans stora dubbelgarage/verkstad. Den har legat i klocklådan utan band och i behov av service och jag har inte riktigt vetat vad jag ska göra med den.
Men så idag slängde jag på den på ett överblivet läderband och det käns SÅ jävla rätt när den sitter på handleden. Så snart blir det fullservice. Frågan är om man ska byta glaset?
20190102_162519.jpg
20190102_163414.jpg
Fint! Frågan är ifall det är originalglas? Isf är det repor eller sprickor? Om original och repor så putsa det annars byt tkr jag. Vad menar du med fullservice?
 
Topp