Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min Giroxa säger hej, dock ej fullt fungerandeGEROXA i nysatt stålarmband taget från diverselådan.
Vilken hårding!Komandirskie!
Tack!ja den är välpatinerad och så har förra ägaren piffat på lumen lite men går kalasbra (även om datum är felställt)Vilken hårding!
Grattis!den är vacker du!Kändes som att min Gamm-Atlantic behövde se dagens ljus!
Tack!Grattis!den är vacker du!
Nej den är mumms!en klocka ska ha putts eller ordentligt med patina!Tack!
Lite för lite patina, kanske!
Fast nu bor den ju inte i en byrålåda längre!
Vad är de färgglada prickarna för komplikation?
Nedräkning för start i kappsegling. Varje prick motsvarar en minut. Från början är alla gråa och sen man startar nedräkningen (10 min innan start) blir alla blåa och sedan ändrar de färg, först till röda och sedan tillbaka till gråa.Vad är de färgglada prickarna för komplikation?
Hur känns det, du som ju varit djupt i Speedy-träsket, att inte någon Speedy-ref ska finnas där nånstans? Har du helt fått det helt ur systemet?Jag tror min samling är klar nu. Den är så bred och så djup jag kan önska och innehåller det jag tycker är viktigt i klockhistorien och fyller alla mina klockbehow, bra spread på fabrikat som täcker de viktiga.
Cartier Tank: det ursprungligaste armbandsuret (sic) snygg, tidlös, anrikt märke. Den här kanske 60-tal, helt i silver, nyfixad med OEM tavla och visare.
Jaeger LeCoultre Reverso: den ursprungliga sportklockan, det här exet från ”Fågel Fenix”-batchen 1972, historiskt viktig, personlig gravyr på baksidan.
Ebel RAF 1940: jag gillar militarklockor då proveniensen så tydligt placerar dem i en tid och ett rum, den här ”Battle of Britain”, dessutom i en särskilt viktig tid och rum för det fria västerlandet. 30mm, issued.
Longines guld: hustruns farfars arvegods, en man med god stil och smak för nyheter, mycket samtida svensk design i hans hem, redial tyvärr.
Goldsmith and Silversmith HS11: brittisk örlogsklocka ca 1939, viktigt patent från Borgel, HS11 är ännu outforskat terroritorium, på tidstypisk länk
Omega SMPC hemsnickrad 7757 seglarkronograf: min perfekta bad och sommarklocka, verk och tavla från Chronosport, visare och boett Omega
GMT 2893 ”St:Christopher”: alleskönner och reseklocka, Heuertavla och Omegavisare, ETA-verk och Ofrei-boett
Omega Co-Axial Cal.2500: finklocka med Daniels co-axialverk, enda viktiga framsteget i mekaniska ur på 200 år...
Rolex Giant Oyster Royal 1944: tidiga mercedesvisare, tidig stötsäkring, semi-california dial, skön patina, alla måste ha en vintage Rolex, de ÄR speciella.
Men visst, en tidig Movado- eller Minervakronograf och en Smiths W10 skulle ju få plats också...