• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Cabooz

Panerai
20190325_090344.jpg
 
Och till dig kom den ifrån...? :) Lite kul hur vissa klockor går som vandringspokaler mellan forumets medlemmar, eller hur @Tripeiro och @Rolfen? Hur det nu än är med målningen så gillar jag klockan och den kommer säkert att vara kvar längre i lådan. Ett nytt Hirsch Camelgrain har den fått.
Den låg ute på tradera två omgångar vill ja minnas. Ingen köpte den! Så andra gången slog ja till. Det roliga med klockan är att den känns verkligen större än den är :) snyggt band den har fått tycker jag :)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Nej och nej. Radium var ju tydligen antingen grönt eller lätt beige när det var nytt. Udda ojämn missfärgning däremot, ingen lysmassa saknas.
Aha, tyckte lysmassan såg nästan svart ut på bilden där tavla och verk är urplockade. Var så rent och fint på förstabilden så trodde du hade åtgärdat det, men måste vara vinkeln då bara. Riktigt trevlig, 37mm?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Aha, tyckte lysmassan såg nästan svart ut på bilden där tavla och verk är urplockade. Var så rent och fint på förstabilden så trodde du hade åtgärdat det, men måste vara vinkeln då bara. Riktigt trevlig, 37mm?
Vinkeln och ljuset luras. Är lite större än så, 38 mm, samma boett som såldes på stockholms auktionsverk igår. Känns därmed som att den är värd mer än det smakar så ska nog göra mig av med den. Får se.
F7BE171D-A248-4515-8496-715A2F40CC82.jpeg
 
Topp