• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Ed White kväll.
CD0BBC9B-590B-416E-AEA0-50584856001D.jpeg
 

deddas

Rolex
@theargonaut fungerar ju verkligen som min egen "dealer" nu för tiden! Köper inte allt exklusivt ifrån honom, men en stor del. Denna gång en, i mitt tycke, otroligt cool Eterna!
IMG_20190609_101245160.jpg

34mm, stål och en tavla som jobbar lite mellan koppar och "lax" beroende på ljus. Otroligt glad att ingen annan köpte denna för det otroligt humana priset som den annonserades för! Tack igen @theargonaut alltid lika trevligt att få snacka klockor med dig och att få köpa av dig!!!
(Som alltid, världens sämsta foto, men ni fattar)
 

kuma-kun

Audemars
Liner söndag.

Om någon frågade mig vilken äldre Seiko man skulle välja om man bara ville ha en är nog ett av alternativen Liner Chronometer.
Kvalite och känsla som en andra generationens GS fast mycket tunnare, sitter som en smekning på handleden.
48028850791_11746d255f_c.jpg



Sen sprang jag på en enklare Skyliner som är några år senare och inte har något med Liner att göra mer än att den är gjord av Seiko.
Men med ovanlig svart tavla som jag först var tveksam mot (som alltid med svarta tavlor) men verkar helt okej.
Dessutom med orginalänk som inte växer på trän, mycket smidig men den vikta och klena konstruktionen gör att dom flesta inte har överlevt.
Kul klocka som förhoppningsvis kan bli fin efter rejäl tvätt och omvårdnad.

48028747181_4cbb86edbd_c.jpg


48028767561_792e99a381_c.jpg
 
Senast ändrad:

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
@theargonaut fungerar ju verkligen som min egen "dealer" nu för tiden! Köper inte allt exklusivt ifrån honom, men en stor del. Denna gång en, i mitt tycke, otroligt cool Eterna!
IMG_20190609_101245160.jpg

34mm, stål och en tavla som jobbar lite mellan koppar och "lax" beroende på ljus. Otroligt glad att ingen annan köpte denna för det otroligt humana priset som den annonserades för! Tack igen @theargonaut alltid lika trevligt att få snacka klockor med dig och att få köpa av dig!!!
(Som alltid, världens sämsta foto, men ni fattar)
Tack själv :)
Liner söndag.

Om någon frågade mig vilken äldre Seiko man skulle välja om man bara ville ha en är nog ett av alternativen Liner Chronometer.
Kvalite och känsla som en andra generationens GS fast mycket tunnare, sitter som en smekning på handleden.
48028850791_11746d255f_c.jpg



Sen sprang jag på en enklare Skyliner som är några år senare och inte har något med Liner att göra mer än att den är gjord av Seiko.
Men med ovanlig svart tavla som jag först var tveksam mot (som alltid med svarta tavlor) men verkar helt okej.
Dessutom med orginalänk som inte växer på trän, mycket smidig men den vikta och klena konstruktionen gör att dom flesta inte har överlevt.
Kul klocka som förhoppningsvis kan bli fin efter rejäl tvätt och omvårdnad.

48028747181_4cbb86edbd_c.jpg


48028767561_792e99a381_c.jpg
Tack för trevligt inlägg som vanligt, och fina klockor! Den svarttavlade var ju hur cool som helst med länken :)
 
Topp