Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ana-Digi Söndag
Såå mycket 80-tal!Ja dom är riktigt fräcka. Denna är från 1980. Kan tänka mig att det var en drömklocka då.
Ja verkligen. Japp, allting fungerar perfekt. Det var ju ganska bra grejer när allt funkar 40 år senare.Såå mycket 80-tal!
Lever alla funktioner i den också?
Är nog så att den fått en, eller båda, visarna utbytta någon gång..En gammal Tärnan som uppenbarligen fått åtskilligt med stryk under åren, kolla bara jacket kl 10:30...
Tycker den är svåravläst, tycker tim- och minutvisare borde ha bytt utformning; någon som håller med? Bilden är alltså tagen kl 11:14.
Jajamensan ! Byta batteri och sedan var den igång. Det roliga var att batteriet som satt i hade en inristning 94 så min tolkning är att man sist bytte batteri i den då. Många urmakare ristade in årtalet på batterier när de gjorde ett batteribyte på quartzklockor//Grattis! Sneglade på den där Kul att den hamnade i forumet. Fick du den att fungera?
Hehe mjo det kan nog mycket väl stämma. Bra fångat helt klart.Jajamensan ! Byta batteri och sedan var den igång. Det roliga var att batteriet som satt i hade en inristning 94 så min tolkning är att man sist bytte batteri i den då. Många urmakare ristade in årtalet på batterier när de gjorde ett batteribyte på quartzklockor//
Skall nu gå till min urmakare och be honom kolla över klockan samt trycktesta får vi vad det blir av det hela.Hehe mjo det kan nog mycket väl stämma. Bra fångat helt klart.
HP:n är den klart omodernaste av de två!Dagens vintagedubbel. En Seamaster från 1954 och en HP från 2012.
Gissar på 40-50 tal. Har en liknande hemma, höjden är på grund av verket som är av pin-lever typ (ett budgetverk).Ja den är rejält gammal. Knäpper underbart när man drar upp den och tickar högt . Gissar på tidigt 20-tal.
Är nog så att den fått en, eller båda, visarna utbytta någon gång..