• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_0016.JPG
Lemania Regatta och hemgjort racing-band...

Nu är jag gnällig :blackeye: . Jag tyckte bandet och klockan var snyggt men inte trådkrysset . Lite negativ feedback :eek:

Den här får vi se alldeles för sällan, tycker jag. Pimpin'!

Haha riktigt pimpig! :)
Egentligen är det verket som är det mest intressanta med klockan. Ett ca 2,5 mm Zenithverk, det tunnaste jag äger...

ellP2Y0.jpg

dxCklUI.jpg

Caset är tyvärr double och tappade guld när jag körde boetten i UL-tvätten, :( så när jag prioriterar det ska jag lämna in den till någon som kan lägga på nytt.

Haha riktigt pimpig! :)
Egentligen är det verket som är det mest intressanta med klockan. Ett ca 2,5 mm Zenithverk, det tunnaste jag äger...

ellP2Y0.jpg

dxCklUI.jpg

Caset är tyvärr double och tappade guld när jag körde boetten i UL-tvätten, :( så när jag prioriterar det ska jag lämna in den till någon som kan lägga på nytt.
Jo, jag minns en flagnande presentationstråd... Den där ska prioriteras tycker jag. Annars kan du lika gärna sälja den till mig.;)Det ekar tomt i fin-urshörnet i klocklådan hos mig!

Den var riktigt snygg. Har du lite mera info om den?

Tackar!
Bulova Chronograph från ca 1971. Det sitter ett Valjoux 7733 verk i den som tickar på riktigt starkt och håller tiden väl.
38mm som många samtida chronos, väldigt tacksam att bära många olika typer av band till.
Det ska finnas lite olika tavlor till den, har sett samma modell fast med 666 Feet direkt under Bulova loggan
bulovadivechrono.jpg

Ytterligare en 7733 Bulova med annan vridning och blåa sekund- och kronografvisare.
P1030298.jpg

Riktigt skojig klocka för överkomliga pengar:)

Tillbaka
Topp