• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Trevlig helg!
44CF2686-683E-4518-A609-5DE38DA80BDB.jpeg
Snygg på bund! Vart är bandet ifrån?
 

Watchby10

Omega
2-Faktor
Kanske inte Vintage men helt klart dagens retro!! Min Citizen Quartz dual display (dvs analog OCH digital) vilket var något av det hetaste man kunde ha i början av åttiotalet. Fick denna klocka av min pappas chef som var i Japan på affärsresa. Egentligen hade jag beställt en digital klocka av honom i hopp om att det var billigare i Japan så att jag kunde ha råd med den då (ca 12-13 år gammal) och så kommer han hem den här väsentligt dyrare pjäsen. Snäll var han och gav mig den istället så jag var så glad och tacksam. En rolig sak nu när jag tagit den i drift igen är att datum-verket är digitalt och den snurran man då byggde in sträcker sig bara mellan 1970 till 2009, längre än så hade det väl aldrig trott att klockan skulle leva, men här är den, 2020!! :) Detta år 2020 får jag använda år 2003 på klockan för att få rätt dag till rätt datum.
IMG_3369.JPG
 
Senast ändrad:
Topp