• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Ja visst är det lite märkligt att det kommit ut så många och alla i mer eller mindre nyskick på ebay senaste tiden.

Den jag ägde är nog den enda jag sett som inte varit i nära nyskick faktiskt!
Nu har jag inte haft jättekoll, men har det verkligen varit så många ute? Ser bara två nu. Och de som säljs verkar ju dessutom vara på olika håll i världen.
Edit: Finns en riktigt härjad ute i Venezuela

Senast ändrad:
Nu har jag inte haft jättekoll, men har det verkligen varit så många ute? Ser bara två nu. Och de som säljs verkar ju dessutom vara på olika håll i världen.
Edit: Finns en riktigt härjad ute i Venezuela
Såg det nu också att det finns en ute i likande skick som min var, men det är faktiskt den första jag sett som inte varit i nyskick eller nära.

Har haft lite koll sedan jag köpte min för nästan 1 år sedan och har sett säkert 9-10st inräknat vissa som varit Keystone märkta. Alla har varit i nyskick förutom min och en av de som ligger ute nu. Sen om de är samma exemplar som vandrat runt vet jag inte.

Säger inte att det är något fel men anmärkningsvärt att det funnits så många exemplar av en 50-60år gammal klocka i sådant fint skick av en modell som är så pass sällsynt.
Kan ju vara någon som kommit över ett lager av NOS eller likande.

Oavsett är det en riktigt fin klocka och gillade verkligen min även fast jag önskade att den varit i samma skick som din :)
A8DD3D78-F3CF-4ACB-BF86-06A8AF88C003.jpeg

Såg det nu också att det finns en ute i likande skick som min var, men det är faktiskt den första jag sett som inte varit i nyskick eller nära.

Har haft lite koll sedan jag köpte min för nästan 1 år sedan och har sett säkert 9-10st inräknat vissa som varit Keystone märkta. Alla har varit i nyskick förutom min och en av de som ligger ute nu. Sen om de är samma exemplar som vandrat runt vet jag inte.

Säger inte att det är något fel men anmärkningsvärt att det funnits så många exemplar av en 50-60år gammal klocka i sådant fint skick av en modell som är så pass sällsynt.
Kan ju vara någon som kommit över ett lager av NOS eller likande.

Oavsett är det en riktigt fin klocka och gillade verkligen min även fast jag önskade att den varit i samma skick som din :)
A8DD3D78-F3CF-4ACB-BF86-06A8AF88C003.jpeg
Oki, ja, håller med om att flera av de man ser är i riktigt fint skick. Kikade lite på IG för ett tag sedan och av det lilla jag såg då var det runt 7 ex där och då var det åtminstone en där i ett mer patinerat skick, och kanske ett par i ett lite mer använt skick. Sen av alla jag sett så har de varit helt identiska i finish, tavlor, kronor etc. Någon kan ju ha kommit över ett lager och att de har hunnit sprida sig runt om i världen - det har ju inte direkt dykt upp 10 st i Italien på kort tid - men jag vet inte. Sedan är det väl en typ av klocka som sällan används i fuktiga miljöer så jag tycker inte att det känns märkligt att tavlorna ofta är välbevarade, men det är ju bara en tanke.
Hursomhelst är de riktigt trevliga. Är verkligen stormförtjust i min. :)

Fina som snus, dom får du fasen ångra att du gjorde dig av med ;) Jag går igång på feta visare och lollipop, helt oslagbart.
Jag ångrar faktiskt inte ett enda sälj eftersom det har varit nödvändigt för att kunna köpa nytt. Det har snurrat runt väldigt mycket roliga klockor i högt tempo, har inte samlat utan mer provat klockor fram till nu då jag faktiskt försöker besinna mig och hålla i klockorna jag har. Återstår dock att se hur det blir med den saken.

Tillbaka
Topp