• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Off we go...
PSX_20200612_092601.jpg

Nyinkommen. Saxat från mitt Insta;
My first titanium watch is the first titanium watch. Well ok, Citizen released a titanium watch in 1970, but it never did much fuzz. When PD together with IWC ten years later in 1980 released this one, The Titanium Chronograph, they changed the business. Ref 3732 with a JLC cal 630 mecaquartz movement, semi quartz and semi mechanical. Love the integrated pushers!
F7689093-6A92-4296-A292-696075E80504.jpeg
475AD8B9-3389-4C47-8B17-281EBA437BF9.jpeg
8E67F076-3FC0-491C-B9FA-9713CC3C8B4C.jpeg

Tavlan ser väldigt ommålar och "ovintige" ut, spontant tänker jag "Mumbai"-klocka (förfalskning/fantasi ommålade tavlor och ofta billiga kinesiska boetter och urverk) som man hittar billigt på Ebay, ofta från just Indien. Boetten ser dock inte ut som den vanliga Mumbai-typen. Vad är historien bakom klockan, hur har du fått tag på den?

https://www.ebay.com/b/West-End-Watch-Co-Wristwatches/31387/bn_52462200

Kan inte så mycket om klockan tyvärr. Budade hem den på tradera för småpepengar då jag gillade urtavlan, specifikt arabic numerals. Googlade runt lite och sett några till salu i både denna färgen samt svart. Vet också att West end har gjort liknande klockor (se bild på westendwatchco's hemsida bland milestones) Hittar dock inte någon djupare info om klockan så om den är en mumbai eller ej vågar jag inte svara på. Hade varit jätteskoj om någon hade bättre koll på dessa och kunde svara bättre än jag.

Senast ändrad:
Visst förvånar den en? Tänker knappt på att den skulle vara liten om man ser till måtten. Tar sin plats på handleden väl :)
Ja, trots att jag har smala handleder så trodde jag inte att sub 30mm skulle fungera men det för det ju. Tror att formen på boetten gör mycket för intrycket. :)

Tillbaka
Topp