Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klassisk elegans! Tidigt 50-tal?
Tack! Ja det stämmer, 1951-52 enligt serienumretKlassisk elegans! Tidigt 50-tal?
Trevlig helg vintagevänner
![]()
![]()
![]()
![]()
Tavlan ser väldigt ommålar och "ovintige" ut, spontant tänker jag "Mumbai"-klocka (förfalskning/fantasi ommålade tavlor och ofta billiga kinesiska boetter och urverk) som man hittar billigt på Ebay, ofta från just Indien. Boetten ser dock inte ut som den vanliga Mumbai-typen. Vad är historien bakom klockan, hur har du fått tag på den?
Tack, små detaljer gör mycket IMHOMycket stiligt med spännet där![]()
Stiligt!Off we go...
![]()
Stämmer, och på ett med för dagen, splitternytt band.Stiligt!
Är ju en syster-, eller brors-, klocka till min!
![]()
Tavlan ser väldigt ommålar och "ovintige" ut, spontant tänker jag "Mumbai"-klocka (förfalskning/fantasi ommålade tavlor och ofta billiga kinesiska boetter och urverk) som man hittar billigt på Ebay, ofta från just Indien. Boetten ser dock inte ut som den vanliga Mumbai-typen. Vad är historien bakom klockan, hur har du fått tag på den?
https://www.ebay.com/b/West-End-Watch-Co-Wristwatches/31387/bn_52462200
Aha du knep den på Tradera !
Visst förvånar den en? Tänker knappt på att den skulle vara liten om man ser till måtten. Tar sin plats på handleden välMin första klocka under 30mm dök upp idag.
Riktigt trivsam @North! Jag var rädd för att den skulle vara för liten men det är ju inga som helst problem.
![]()
![]()
Ja, trots att jag har smala handleder så trodde jag inte att sub 30mm skulle fungera men det för det ju. Tror att formen på boetten gör mycket för intrycket.Visst förvånar den en? Tänker knappt på att den skulle vara liten om man ser till måtten. Tar sin plats på handleden väl![]()