Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det var lättGooglat. ...och vårt gin är lämpligtvis slut.@Fender59 , Omega it is..
Edit: Var tvungen Googla Lyde'n. Häftigt med svensk Gin, var mer än jag visste
Kul! Tror inte att jag sett den tavlan tidigare.
Det var intressant för det viste jag inte så tackar för infon,min är albatross modell 470 iom det är starbust slipning,hade den varit blank så är det 320 boett.min är från ca samma år den är märkt på baklocket"in honor of 50th anniversary of KVPO" som är östra gränsdistriktet som gräns trupperna kgb bevakade(Red Banner East Border District) och har deras bevaknings helikopter på urtavlan.Kul! Tror inte att jag sett den tavlan tidigare.
Min är en Albatross, från 89-90 nångång. Tillverkades för att fira "the Malta summit", ett möte mellan Bush och Gorbachev, där det kalla kriget officiellt tog slut.
Alltid kul att få reda på bakgrunden till dessa klockor och deras motiv.Det var intressant för det viste jag inte så tackar för infon,min är albatross modell 470 iom det är starbust slipning,hade den varit blank så är det 320 boett.min är från ca samma år den är märkt på baklocket"in honor of 50th anniversary of KVPO" som är östra gränsdistriktet som gräns trupperna kgb bevakade(Red Banner East Border District) och har deras bevaknings helikopter på urtavlan.
Länge sedan jag smuttade Gin, så blir att beställa en flaska. Finns inte hemma på mitt bolag.Ja, det var lättGooglat. ...och vårt gin är lämpligtvis slut.
Dagens, en gammal men trevlig Ebel.
Ja Vostok har faktiskt många klockor med historia och det är därför jag snöat in på dem så jag tackar för din input för den var ny för mig.Alltid kul att få reda på bakgrunden till dessa klockor och deras motiv.
Saxat från Wikipedia om Malta summit:
"The meetings took place in the Mediterranean, off the island of Malta. The Soviet delegation used the missile cruiser Slava while the US delegation had their sleeping quarters aboard USS Belknap."
Det är Slava som ska synas på tavlan på min klocka.
Vidare ska stjärnan symbolisera USA och hammaren och skäran naturligtvis symbolisera Sovjet.
Kul att kunna bidra!Ja Vostok har faktiskt många klockor med historia och det är därför jag snöat in på dem så jag tackar för din input för den var ny för mig.
Tack. En av de nyaste, gamla klockorna i lådan. Går oväntat bra för att ha legat still i en massa decennier. Mycket glad över den.Länge sedan jag smuttade Gin, så blir att beställa en flaska. Finns inte hemma på mitt bolag.
Läcker klocka skall tilläggas!
Kom på att jag hade ett rullat jubilee liggande. Det får åka på.1675 -67
Smaskens!Kom på att jag hade ett rullat jubilee liggande. Det får åka på.
Där satt den!