• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Gummo

Joker
2-Faktor
Mellanmjölksspeedyn🌕
5066771B-2017-4865-8CDE-62B2E401F45A.jpeg
 

Boogieman

Omega
Nej står inget mer innan eller efter Brevet på insidan av locket på baksidan. Men utsidan av locket står det 2943246 och urverket efter texten eterna 3028396.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Nej står inget mer innan eller efter Brevet på insidan av locket på baksidan. Men utsidan av locket står det 2943246 och urverket efter texten eterna 3028396.
...å ingen bild på en gammal dykare på insidan locket?
De där siffrorna säger inte mig något men det finns säkert bättre kunskap här på forumen. 🤔
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Se där. Vad mäter din mellan bandhornen? 18mm som min? Det är från vad jag fått fram något ovanligare, många brukar ha 16mm men samma boettstorlek. Vi har även samma verk, kaliber 520 :) Klockan har inget speciellt namn men brukar ibland kallas för Eterna tre-tacche pga tre hack i locket, eller ”ww2 Eterna” vilket förmodligen är ett påhitt då tavlan liknar en del militära ur från den tiden.

Min ser förövrigt ut såhär: ett beställningsur från ett urmakeri (Malmsjö)
1D1110C9-D0FD-4BBE-AD3C-A9B2BA2DA455.jpeg
 
Topp