Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En stilla undran; varför har du kronografen igång?Speedy-måndag ska det va!
En stilla undran; varför har du kronografen igång?
Idag är det den 12:e så vi kan glömma det där med spretiga ettor i datumfönstret som var gårdagens huvudvärk...
Den tyckte jag var svincool! Har du mer information om den? Vad är "reach" på tavlan tex?
Kan bara återge den info jag fått: en kronograf har ju ett stort verk som definitivt mår bäst av att gå så mycket som möjligt, håller bl a oljorna igång. Sub uren, de tre små, gör inte det i samma utsträckning, utan bör användas bara när det s a s är läge för det d v s vid t ex tidtagning. Lär ha nåt att göra med simplare mekanik. Kan tyvärr inte mer än så, och bättre lärda får gärna fylla på/ rätta migBra fråga! Jag visste inte om att den var igång, men jag knäppte ett kort innan jag nollade.
Jag är ju verkligen klock-noob, så därför kommer en följdfråga: Jag har fått uppfattningen att (väloljade fräscha) mekaniska ur mår bäst av att gå? Om så är fallet borde det gälla kronograferna också? Eller förenklar jag nu?
Nya hemgjorda bandet luftas!
Herregud vad den där är fin, blir bara bättre med bandet också En keeper antar jag??
Tack jo fasiken, det känns som en rejäl keeper då man är en sucker för bruna tavlor, speciellt de som inte var det från början
Med ost? Kan det va' nå't?Seiko å fläskpannkaka
men vänta nu?!? ...har du fortfarande inte sålt den där till mig??? ...gryyym...
Äh, bilderna blir så mycket bättre när kronografen är igång. Framförallt på Speedys där visaren döljer så mycket av loggan.Bra fråga! Jag visste inte om att den var igång, men jag knäppte ett kort innan jag nollade.
Jag är ju verkligen klock-noob, så därför kommer en följdfråga: Jag har fått uppfattningen att (väloljade fräscha) mekaniska ur mår bäst av att gå? Om så är fallet borde det gälla kronograferna också? Eller förenklar jag nu?
Fuxian har istortsett vuxit fast på armen (nästan). Länge sen jag blev så glad över en klocka att titta på.
Ful, billig och oservad.Snygg, billig och nyservad