Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
American Waltham. 126 år gammalt urverk.
Jag vet faktiskt inte. Men jag gissar på att boetten är 1920-35. Men möjligt att den är äldre, det är tex väldigt tunnt riktigt glas, som känns tidigare än 30-tal. Men boetten är helt klart gjord för just det här urverket iaf.Magisk! Är boetten lila gammal? Eller är det en konverterat fickur?
Nästan silk dial! Riktigt fin oavsettEller är det detta som kallas linnen-dial?
Trevlig helg vintagevänner
Certina 5101 011
Här kommer min klocka inköpt för 280kr med nytt Hirsch rem och frakt inkl. Ett litet fynd tycker jag
Tackar! Ja! Har förstått det! Certina vintage har en speciell känsla att ha på sig. Tyngden och känslan att man bär något som funnit innan en själv är läckert. Ni verkar vara ett gott gäng här på KS. Kommer definitivt att handla klockor här istället för på traderaVälkommen till forumet, och du hittade den trevligaste avdelningen med ditt första inlägg
Och en Certina är aldrig fel!