• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Idag är skuggan en bra plats att hålla till i.
8944AC85-1CFC-4462-9DC3-78016A309F54.jpeg

Dagens nyförvärv, efter DNA avlägsning och länk-meck. Svårt att fånga färgerna i dom här - sjukt undervärderade är dom för vad dom är, herr som dam. Titta inte för mycket på ändlänkarna, men jag blev hyfsat nöjd över mitt lilla hoppkok av ändlänkarna från nån no name med länken från nån tråkig sen sjuttio-tals Tissot. 😀
CEFBF518-07FF-412F-BA1F-F3C59298E802.jpeg

Glömde tyvärr bort tiden på den där när den såldes. Grymt trevlig klocka :D
Tack! Och tack för glömska! Även om jag inte köpte den på Tradera så kom det ju mig till godo i förlängningen liksom. Visst är den trevlig! Har haft dessa på på radarn men rätt långt bort så att säga. Har inte läst på förut men nu när jag till slut måste göra det verkar allt vara som det ska. Bandet är repro dock. Men verkar vara ganska nära något tidstypiskt original. :)

Dagens nyförvärv, efter DNA avlägsning och länk-meck. Svårt att fånga färgerna i dom här - sjukt undervärderade är dom för vad dom är, herr som dam. Titta inte för mycket på ändlänkarna, men jag blev hyfsat nöjd över mitt lilla hoppkok av ändlänkarna från nån no name med länken från nån tråkig sen sjuttio-tals Tissot. 😀
CEFBF518-07FF-412F-BA1F-F3C59298E802.jpeg
Tråkig 70-tals Tissot!? Den där är ju störtnajs ju!
Edit: har en manuell utan datum, vore kul att komplettera någon dag… ;)

Tråkig 70-tals Tissot!? Den där är ju störtnajs ju!
Edit: har en manuell utan datum, vore kul att komplettera någon dag… ;)
Haha, länken i sig var från den tråkiga sjuttio-talarn, PR516:an är allt annat än tråkig! Tyckte den blev hyfsat bra när den väl kom på. Du kommer garanterat vara nummer ett ifall jag ska sälja hundrafem procent! 😄

Förvisso inte burit den idag men plockade fram den för KS skull.

Hur många quartzare hann Felicitas Neuchatel göra innan de konkade? Sitter jag på något ovanligt här?

Och vad vet vi ens om märket? Känns jävligt ovanligt att stöta på dessa men tydligen finns det en wikipediaartikel: Felicitas (urtillverkare)

Kanske är rent skräp men ändå kul klocka att ha i sin ägo förutsatt att den är autentisk.

6E828E03-57F8-471E-BF90-BFFE96E0EEC8.jpeg

Tillbaka
Topp