• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Glad midsommar!

FA0D9470-87F0-4DC1-B74F-5B9E5E49E9D6.jpeg
Coolt band! đŸ€Ș

Den dÀr sÄg mycket spÀnnande ut. Har du mer info ? :D
Hej hÀr Àr mer info :
Den dÀr sÄg mycket spÀnnande ut. Har du mer info ? :D
HÀr Àr lite mer info
Mjoo.... Vad ska jag sÀga
En milstolpe för Jaeger , Deras första vattentÀta klocka frÄn runt 1930. Borgel / stepcase boett
30x28 , 16mm lugs
Ref E 333
VÀldigt ovanlig bit av deras historia , har inte sett fler Àn 3 under min tid som klocknörd. Dock har ingen varit svart tavlad sector dial. Har aldrig sett nÄgon med svart tavla ens.
Helt klart en av mina favoriter i min samling :)
Foto 2020-05-25 21 11 27.jpg

Foto 2020-05-08 22 23 27.jpg

Foto 2020-05-08 22 29 15.jpg

Idag firar jag rejĂ€lt dĂ„ min födelsedag infaller pĂ„ denna Sherpa- och SuperCompressorSöndag! đŸ€Ș 👍 đŸȘ 🇾đŸ‡Ș 🎂

Det hÀr klockan Àr i min vÀrld en av de vackraste klockorna nÄgonsin och definitivt en av de absoluta höjdpunkterna i Enicars totala produktion!
Med detaljer som dubbla kronor, EPSA SuperCompressor-boett, inhouse-verk AR 1146B, GMT-funktion med underbar visare, lollipop-sekund, original Enicar BoR och en storlek pĂ„ 40 mm sĂ„ var detta en eftertraktad klocka redan nĂ€r den kom 1967! đŸ€—

⌚Enicar Sherpa Super-Jet MK II frĂ„n 1967

IMG_9498.jpg
IMG_9497.jpg
IMG_9496.jpg
IMG_9508.jpg

Tillbaka
Topp