Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt fin!Gårdagens fynd.
Omega ref 2624 cal 283
1952
Wow! Kul att du delar med dejNu var det alldeles för länge sedan jag postade någonting på Klocksnack!
Här är en Omega tävlingskronometer i testningsboett jämte en släkting. Kronometern deltog i 9 precisionstävlingar i Neuchatel och Geneve mellan 1957 och 1967 och vann flera priser. Då menar jag alltså att detta faktiska exemplaret vann flera priser. Omega tävlade inte med 30 T2 RG på tävlingarna, utan med speciella versioner av 30-verken som modifierades kraftigt. Denna version har en högre frekvens på 3,5 Hz (25200 bph) och ett större fjäderhus med stoppverk samt en Guillaume-balans med guldskruvar. Modellen kallas ibland "DP" (Double Platine) eftersom det fått en extra verkbotten för att det större fjäderhuset skall få plats. Reglaget för tävlingarna utfördes av Omegas reglör Joseph Ory.
Den där ärLöjligt nöjd med denna, borde bära den mer ofta
Tack, visst är den mysig. Gillar tom estetiken på urverket, steampunkigt .Grymt fin!
Jag ger det en vecka.
En vecka! Synd, det behövs mer för att tolka årsringar, vackra återgivningar av Tid. Det är inget man handlar för pengar. Det bara lever vidare.. Om man tilltalas av det, så har man ett dubbelt unikum i sitt ur.Jag ger det en vecka.
Det finns få saker som går upp mot en Mido Multifort på ett bamboo. Jag har mitt Gay Freres-bamboo påväg i posten just nu som kommer direkt åka på min MultifortMido Multifort
Haha tack!Jag ger det en vecka.