Den har fått sig ett bezelinlägg nu. Najs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den har fått sig ett bezelinlägg nu. Najs.
Tycker inte den passade så värst bra intill boetten men jag är kanske för petig. Har inte kollat så noga så jag blir gärna rättad om jag har felFör att? Ser ju ut att passa perf!
Jag är inte heller 100. Men den ser passande ut, tycker jag iaf!Tycker inte den passade så värst bra intill boetten men jag är kanske för petig. Har inte kollat så noga så jag blir gärna rättad om jag har fel
Vet ej men plocka bort boettlocket och kolla ev. referensnummer. Det borde även finnas ett verknummer och serienummer på verket och då kan du även ta reda på hur gammal den är.Någon som vet något om vilken omega detta är? Rullar på bra. Vad brukar dessa ligga på i pris? Ge mig det ni vet!
Tapet-tavla? Wallpaper dial?SeamasterSaturday Vad brukar sådana här tavlor kallas?
Omega Seamaster 30, ref 125.007
Cool! Har ingen aning om vad det kallas dock. Har sett några tavlor där man blandat olika borstningar förut men aldrig den där varianten och jag minns inte att jag sett något speciellt namn för dem.SeamasterSaturday Vad brukar sådana här tavlor kallas?
Omega Seamaster 30, ref 125.007
Säger inte att du har fel men jag förknippar det med en ganska annorlunda typ av tavla. Har inte kvar min 16030 eller någon bild av den men stal en bild av en likadan på Omega forums. Det verkar vara gott om folk som kallar dem tapestry dial men det betyder ju å andra sidan inte att en vedertagen definition av det är väldigt snäv.Tapet-tavla? Wallpaper dial?
Haha jo jag vet det finns något som heter tapestry tavlor. Var ett försök till komik!Cool! Har ingen aning om vad det kallas dock. Har sett några tavlor där man blandat olika borstningar förut men aldrig den där varianten och jag minns inte att jag sett något speciellt namn för dem.
Säger inte att du har fel men jag förknippar det med en ganska annorlunda typ av tavla. Har inte kvar min 16030 eller någon bild av den men stal en bild av en likadan på Omega forums. Det verkar vara gott om folk som kallar dem tapestry dial men det betyder ju å andra sidan inte att en vedertagen definition av det är väldigt snäv.