• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fin Nivada med riktigt skön tavla, är inte så påläst på Nivada men dom verkar ha en väldig variation på tavlor och boetter. 👍 👏😍
Tack! Det här är en av mina absoluta favoriter. Som du säger så finns det väldigt många olika varianter av både tavlor och boetter. Oftast har dem de vridna luggarna, finns en tunnare och en kraftiga boett. Just den här tavlan är väldigt ovanlig, oftast har tavlorna typisk snirkliga index.

Så har den tillslut landat hos mig! Tack till @theargonaut
B9D4044B-2009-4C8E-A8D9-06E8D702AE0B.jpeg

Har hunnit bli gårdagens semivintage men nån sån tråd finns inte så...

Hm... kanske ett uppslag, Gårdagens lagom stora semivintage-tråden(?)
Får jag fråga vad det är för storlek på denna skönhet? Kan noll om den generationens Seamaster. Och ang. Din fråga - jag tycker det är ett värdigt topic ändå! Har inga exempel själv att posta men tycker de klockor du frågar om kan vara mysiga att se på helt klart! 😄

Edit: gårdagens semivintage kanske är lite för smalt, men semivintage i allmänhet tycker jag har potential för en riktigt bra tråd!

Får jag fråga vad det är för storlek på denna skönhet? Kan noll om den generationens Seamaster. Och ang. Din fråga - jag tycker det är ett värdigt topic ändå! Har inga exempel själv att posta men tycker de klockor du frågar om kan vara mysiga att se på helt klart! 😄

Knepiga att mäta är dom men man brukar mestadels räkna dem som 38, tror jag. Finns en större version också på 41 mm.
Ja, de är mysiga och behändiga.

Pre-bond, där har jag sökordet att lägga på minne (gjordes de i dammodell måntro?) - tack för den infon och hoppas att du får njuta av dinkan länge 😄

De två nämnda lär vara de storlekar som gjordes men den mindre kan gälla för att vara från 36 vilket jag tycker den är nu när jag mäter den om man inte räknar kronskydden, och till 38 beroende på hur man räknar och vem som mäter men den passar de flesta som vill ha lite mindre klockor, midsize kan man säga.

Finns nån sida på nätet som handlar om dem och är ganska komplett men hittar den inte nu och minns inte vad den heter men går säkert att söka fram. Automat samt kvarts, tidiga med mercedesvisare, senare med svärdvisare.

Tillbaka
Topp